Suuren yrityksen markkinointi: Ota haltuun markkinoinnin uudet välineet

Edes suuren yrityksen markkinointiosasto ei osaa kaikkea. Markkinoinnin ja viestinnän vastuuhenkilöt ovat usein kiireisiä, ja heidän arkipäivänsä kuluvat juoksevien asioiden hoidossa ja koordinoinnissa. Jos yrityksessäsi ei ole aikaa perehtyä digitaalisen markkinoinnin välineisiin, älä anna tämän muodostua kehityksen esteeksi. Ensimmäinen askel kohti huomispäivän markkinointia on yhteistyö ammattitaitoisen markkinointikumppanin kanssa.

 

Palvele asiakkaitasi myös verkossa

Kun asiakas astuu myymälääsi tai soittaa teille, mitä teette? Vastaatte asiakkaan esittämiin kysymyksiin ja palvelette häntä parhaanne mukaan. Kun tämä on todettu parhaaksi tavaksi toimia myymälässä ja puhelimessa, miksi ette toteuttaisi tätä myös kotisivuillanne?

Laadukkaiden ja nykyaikaisten kotisivujen tunnusmerkki on palvelevuus: sivuston jokaisen yksityiskohdan tulee tähdätä siihen, että tulevat ja nykyiset asiakkaasi saavat itselleen hyödyllistä tietoa helposti. Varmista siis, että asiakkaasi löytävät sivustolta kaikki tiedot, joita he tarvitsevat ostopäätöksen tekemiseen ja yhteydenottoon. Sivustoa ei kuitenkaan tule tukkia liiallisella tietomäärällä. Tarkoitus ei ole tehdä yrityksesi myyjiä työttömiksi, vaan tuottaa myyjille laadukkaita yhteydenottoja ja liidejä, jotka kypsyvät nopeasti asiakkuuksiksi.

Digitaalisen markkinoinnin teho perustuu kohdennukseen

Palvelevuus on huomioitava myös mainonnassanne. Jotta mainontaa ei koeta häiritsevänä, on se kohdennettava tarkasti. Printtimainonnan, televisiomainonnan ja muiden perinteisten mainontakanavien viestit koetaan usein ärsyttäviksi, koska mahdollisuudet kohdistaa mainontaa oikealle yleisölle ovat näissä kanavissa hyvin rajalliset.

Digitaalisen markkinoinnin maailmassa tämä on toisin. Hakusanamainonnan avulla nostat viestisi juuri sellaisten kuluttajien tietoisuuteen, jotka etsivät tietoa tuotteistasi tai palveluistasi. Display-mainonnalla ja sosiaalisen median markkinoinnilla tavoitat ne yleisöt, jotka ovat kiinnostuneet liiketoimintaasi liittyvistä aihepiireistä ja jotka ovat siten potentiaalisia asiakkaitasi. Tarkan kohdentamisen myötä markkinointiasi ei koeta roskapostiksi, vaan palvelevaksi viestiksi, joka auttaa asiakasta tekemään oikean ostopäätöksen.

Kun MarkkinointiAkatemia otti Aukian verkkokaupan Googlemainonnan hoidettavakseen, niin vuoden jaksossa Google Adwordsin tuotto kaksinkertaistui verrattuna edelliseen vuoteen. Samaan aikaan optimoinnin ansiosta verkkokauppasivustomme nousi Googlen orgaanisissa hakutuloksissa merkittävästi ja tuotto nousi neljänneksellä vaikka vaatemyynnin nettikaupan kilpailu on todella kovaa. MarkkinointiAkatemian toiminnalla on ollut siis merkittävä vaikutus verkkokauppamme kasvuun yhteistyömme aikana. Yhteistyö on toiminut hyvin ja viesteihin, sekä puheluihin vastataan nopeasti ja asiat myös hoidetaan sovitusti. Olemme saaneet kaikki tarvitsemamme digitaalisen markkinoinnin kanavat ja kokonaisuudet yhden katon alta ammattimaisesti toteutettuna hyvillä tuloksilla. Näitä tekijöitä on aidosti kiinnostanut toteuttaa meille toimivaa markkinointia.

Timo Aukia
kauppias
Aukia

Selvitä digimarkkinointisi tehot konsultaatiossa veloituksetta

Yksikään yritys ei kasva itsestään, vaan liiketoiminnan ja markkinoinnin kehitys edellyttää aktiivisuutta ja uskallusta.
Tavoitellaanko sinun yrityksessäsi kasvua tarpeeksi rohkeasti? Otatteko digitaalisista kanavista irti kaiken mahdollisen hyödyn
Tuottavatko digimarkkinoinnin panostuksenne tulosta?

Meiltä saat ajantasaisen ja luotettavan arvion digimarkkinointisi nykytilasta.
Älä anna mahdollisuuksien karata käsistäsi, vaan sparraa asiantuntijamme kanssa veloituksetta!

Varaa digimarkkinoinnin konsultointiaika!
takaisin ylös