Sosiaalisen median strategia – jätä seikkailu ja suunnittele

Haluamme auttaa Sinua saamaan todellisia tuloksia sosiaalisen median hyödyntämisen avulla. Liian usein yritykset hyödyntävät vain jotain osaa sosiaalisesta mediasta ja monta hyvää tilaisuutta jää käyttämättä. Luotsaamme yrityksesi sosiaalisen median valtamerellä oikeaan suuntaan.

 

Somessa tavoitat haluamasi kohderyhmät helposti ja tehokkaasti

Sosiaalinen media on verrattavissa perinteisiin medioihin siinä mielessä, että myös sillä on oma lukijakuntansa ja seuraajansa – oma kohderyhmänsä. Sosiaalisen median palveluita on paljon, mutta jokaisella on oma käyttäjäkuntansa ja oma toimintamallinsa. Kun palvelun toimintamalliin yhdistetään suunnitelmallinen ja tehokas markkinointi, yrityksesi viesti saadaan perille juuri oikealle kohderyhmälle.

Tuota sisältöä, joka tekee seuraajistasi asiakkaita

Jos sisältöä tuotetaan ilman suunnitelmaa, se jää yleensä tuottamatta tai sen todellinen hyöty liiketoiminnassa jää hyödyntämättä. Myös tapa, jolla sisältöä jaetaan oikeille asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kohderyhmille tulisi olla selvä. Parhaimmillaan sisältö toimii loogisena alustana liiketoiminnalle. Silloin sisällöntuotanto ei ole pelkkä kustannus vaan se on investointi, joka vakuuttaa asiakkaat ja yhteistyökumppanit yrityksesi osaamisesta.

Varmista, että yrityksesi on valmis sosiaaliseen mediaan

Pelkkä tehokas viestintä sosiaalisessa mediassa ei riitä, sillä perinteisistä medioista poiketen sosiaalinen media on kaksisuuntainen, eli viestiä ei tuoteta vain asiakkaiden suuntaan vaan asiakkaat tuottavat sitä myös yrityksesi suuntaan. Onko yrityksesi henkilökunta valmis ja onko heillä tieto siitä, miten sosiaalisessa mediassa viestitään ja miten sieltä tuleviin asiakasviesteihin reagoidaan? Sosiaalisen median strategian suunnittelussa otetaan huomioon myös nämä asiat.

Sosiaalinen media on myös asiakkaan palvelua

Koska sosiaalinen media on kaksisuuntaista, muodostaa se myös asiakasrajapinnan, jossa liikkuvat asiakkaat odottavat palvelua. Kannattaakin miettiä, miten asiakkaita palvellaan sosiaalisen median kanavissa tai miten heidät ohjataan sieltä oikeisiin digitaalisiin ja perinteisiin palvelukanaviin.

Älä unohda mainontaa

Sosiaalisen median kanavat ovat sisällön ja asiakkaiden palvelun lisäksi yksinkertaisen tehokkaita mainonnan kanavia. Siksi myös mainonta eri kanavissa pitää suunnitella siten, että se tukee sisältöä, asiakaspalvelua ja liiketoimintaa. Autamme yritystäsi onnistumaan myös sosiaalisen median mainonnan ratkaisuissa.

Liian moni yritys toimii sosiaalisessa mediassa ilman minkäänlaista suunnitelmaa – käytännössä siis somevirran vietävänä. Ota tilanne haltuun – aloita ottamalla yhteyttä meihin, niin opastamme yritystäsi toimimaan somessa suunnitelmallisesti, tehokkaasti ja tuottavasti.

Ota yhteyttä!
takaisin ylös