Sosiaalisen median markkinoinnilla vahvistat brändiä ja kasvatat verkkokaupan myyntiä

Kuinka monta kertaa olet tänään avannut Facebookin tai Instagramin? Kuinka paljon vietät päivittäin aikaa sosiaalisessa mediassa? Ehkä et itse ole somessa aktiivinen – mutta entäpä asiakkaasi?

Sosiaalisen median teho markkinointikanavana perustuu ennen kaikkea siihen, että sosiaalisessa mediassa kulutetaan runsaasti aikaa. Mainostajana sinun on oltava siellä, missä ihmiset ovat – siis somessa.

Facebook-markkinoinnilla tavoitat aikuiset kohderyhmät

Facebookista on tullut keskeinen osa suomalaisten arkea. Kaksi miljoonaa suomalaista käyttää Facebookia joka päivä, ja kuukausittain palvelussa käy noin puolet suomalaisista. Facebook tuntee meidät hämmästyttävän hyvin – jopa paremmin kuin me itse. Iän, sukupuolen ja asuinalueen lisäksi se tietää, mistä asioista olemme kiinnostuneita. Facebookissa markkinointia voidaankin kohdentaa erittäin tehokkaasti mielenkiinnonkohteiden mukaan.

Facebook on erinomainen kanava erityisesti keski-ikäisen yleisön tavoittamiseen. Erityisesti noin 40-vuotiaille ja sitä vanhemmille naisille kohdennettu Facebook-mainonta on osoittautunut erittäin tehokkaaksi.

Facebookissa markkinointiviestiin voidaan yhdistää tehokkaasti kuvallinen ja sanallinen viesti, jotka tukevat toisiaan. Visuaalisuuden ja sanallisen viestin yhdistäminen onkin Facebook-markkinoinnin keskeisimpiä etuja. Toinen Facebook-markkinoinnin valtti on vuorovaikutuksellisuus: Facebookissa voimme kannustaa asiakkaistasi osallistumaan keskusteluun ja levittämään markkinointiviestiäsi.

Uudelleenmarkkinointi Facebookissa: Vedä asiakas takaisin verkkokaupan kassalle

Oletko koskaan pohtinut, mitä tapahtuu niille asiakkaille, jotka käyvät verkkokaupassasi, mutta eivät viimeistele ostosta? Tätä yleisöä ei missään nimessä kannata päästää karkaamaan! Facebook-uudelleenmarkkinoinnin avulla voimme vetää nämä asiakkaat takaisin verkkokauppaan viimeistelemään ostoksen. Uudelleenmarkkinointi on erittäin kustannustehokasta ja kannattavaa käytännössä jokaiselle verkkokauppiaalle. Otathan siis verkkokaupastasi kaikki tehot irti uudelleenmarkkinoinnin avulla!

Instagram sopii visuaaliseen markkinointiin ja nuorten tavoittamiseen

Nuoret ovat hiljalleen siirtyneet Facebookista tuoreempiin somekanaviin, joista merkittävin lienee tällä hetkellä Instagram. Suosittelemme Instagram-markkinointia ennen kaikkea nuorten yleisöjen tavoittamiseen, brändikuvan vahvistamiseen ja tunnettuuden kasvattamiseen. Instagramin etuihin kuuluvat Facebook-markkinoinnin tavoin erinomainen kohdennettavuus ja vuorovaikutuksellisuus.

Instagram on vahvasti visuaalinen kanava – jopa suuremmassa määrin kuin Facebook. Tässä kanavassa pärjäävät ne, jotka tarjoavat kuluttajille ainutlaatuista kuvallista sisältöä. Siksi panostammekin Instagram-markkinoinnissa ennen kaikkea visuaalisuuteen. Lisäksi huolehdimme siitä, että sisällöt löytyvät tehokkaasti aihetunnisteilla eli hastageilla. Myös kilpailut ja muu kuluttajien aktivointi toimivat Instagramissa hyvin, ja siksi toteutammekin Instagramiin nimenomaan kuluttajia aktivoivia sisältöjä.

Miksi valita MarkkinointiAkatemia somemarkkinoinnin kumppaniksi?

Meillä on laaja kokemus niin suurten kuin pientenkin yritysten somemarkkinoinnista.

Toteutamme sekä pieniä, yksittäisiä kampanjoita että pitkän tähtäimen suunnitelmalista markkinointia.

Raportoimme somemarkkinoinnin tuloksista kuukausittain. Näin näet, millaisia yleisöjä markkinoinnilla on tavoitettu ja millaisia tuloksia saavutettu.

Meillä somemarkkinointi ei ole hakuammuntaa, vaan perustuu jatkuvaan testaamiseen ja mittaamiseen. Käytämme mainonnan kehittämiseen muun muassa A/B-testausta.

Meillä somemainontaa koordinoi markkinointisuunnittelija Rami Halonen, joka on työskennellyt markkinoinnin parissa vuodesta 2004 alkaen.

Kuinka on yrityksesi somemarkkinoinnin laita? Tavoitatko tehokkaasti oikeat kohdeyleisöt sosiaalisessa mediassa? Onko viestisi oikein kohdistettu? Ota yhteyttä – selvitetään tavoitteesi ja kehitetään tulevaa yhdessä!

Ota yhteyttä!
takaisin ylös