Sosiaalisen median markkinoinnilla vahvistat brändiä ja kasvatat verkkokaupan myyntiä

Instagram ja Facebook muodostavat yhdessä mainosalustakokonaisuuden, jossa yhdistyvät tehokas kohdentaminen, valtavat massat sekä lukuisat mainosvaihtoehdot.
Facebook- ja Instagram-mainonnassa asiakasta ohjataan vaihe vaiheelta kohti haluttua lopputulosta – oli se sitten ostotapahtuma tai suora yhteydenotto, kuten
työhakemuksen jättö.

LinkedIn on liikemaailmaan keskittynyt sosiaalisen median kanava. Suomessa aktiivisia LinkedIn-käyttäjiä on jo yli miljoona, jotka koostuvat pääasiallisesti korkeakoulutetuista ja päättäjäasemissa olevista henkilöitä. LinkedIn soveltuu parhaiten B2B- sekä rekrymarkkinoinnin tarpeisiin, eli kun pyrkimyksenä on tavoittaa tehokkaasti yrityspäättäjiä ja uusia huippuosaajia.

Facebook-markkinointi yksi tehokkain keino tavoittaa paitsi olemassaolevat asiakkaat, myös uutta asiakaskuntaa

Facebook jatkaa edelleen kasvuaan ja hallitsee koko sosiaalisen median kenttää. Suomessa yli 2,7 miljoonaa käyttäjää kirjautuu kuukausittain Facebookiin vähintään kerran. Vain 60% Facebook-käyttäjistä seuraa yritysten Facebook-sivuja ja seuraajista ainoastaan 2-5 % näkevät yritysten maksuttomina päivityksinä tekemät julkaisut. Tämän vuoksi 75 % yrityksistä mainostaa Facebookissa, sillä mainonta tavoittaa 85 % Facebook-käyttäjistä ja Facebook-mainoksia klikataan Suomessa 700 000 kertaa päivässä.

Asiakasta johdatetaan kohti haluttua lopputulosta Facebookin algoritmin avustuksella

Hyödyntämämme suppilomalli ohjaa asiakasta kohti haluttua lopputulosta tehokkaasti Facebookin algoritmin avustuksella – oli tavoite sitten suora kauppa tai vaikkapa yhteydenotto. Mainonnan ensimmäisessä vaiheessa tavoitteena on saada aikaiseksi mahdollisimman suuri kattavuus sekä reagointimäärä. Toisessa vaiheessa mainontaan reagoineista muodostetaan oma ryhmänsä, josta luodaan puolestaan samankaltaisuuteen perustuva kohderyhmä, jolle mainontaa esitetään. Viimeisessä vaiheessa mainontaa ohjataan verkkosivuilla vierailleille – joko koko sivuston laajuisesti tai vain tietyn alasivun kävijöitä hyödyntäen, pääasiallisena tavoitteena tuottaa mahdollisimman monta konversiota.

Instagram on maailman suosituin kuvasovelluspalvelu

Instagram on kuvasovelluspalvelu, joka kasvaa ja kehittyy jatkuvasti. Instagramissa on tällä hetkellä maailmanlaajuisesti jo yli miljardi aktiivista käyttäjää! Instagram on siten myös todella tehokas mainoskanava, sillä mainostaa kannattaa tietysti siellä, missä ihmisetkin ovat.

Instagram-mainontaa hallinnoidaan Facebookin Business Managerissa, jolloin saat käyttöösi Facebookin monipuoliset mainosvaihtoehdot, kuten useamman kuvan karusellimainokset, koko näytölle aukeava Instant Experience tai esimerkiksi verkkokaupoille suunnattu dynaaminen tuotelettelo. Facebookin algoritmi tuntee meidät paremmin kuin me itse, jonka avulla mainontaa kohdennetaan henkilöille, jotka käyttäytymisen perusteella ovat relevanttia kohdeyleisöä. Mainossijoitteluissa puolestaan määritellään mainoksen näkyvyydestä esimerkiksi Facebookin tai Instagramin syötteessä tai tarinoissa.

LinkedIn on B2B- ja rekrymarkkinoinnin kanava: tavoita yrityspäättäjät ja huippuosaajat tehokkaasti!

LinkedIn on ammattilaisten suosima businessorientoitunut sosiaalisen median kanava, joka on tunnettu laajoista verkostoitumismahdollisuuksistaan. LinkedInissä eri alojen osaajat ja yrityspäättäjät osallistuvat aktiivisesti yritysmaailman keskusteluihin etsien uutta osaamista ja mahdollisuuksia viedä omaa urapolkuaan eteenpäin.

LinkedIn-mainonnan etu verrattuna esimerkiksi Facebook-mainontaan on se, että voit kohdistaa mainontaa näkymään tarkasti esimerkiksi kilpailevan yrityksen työntekijöille. Mainontaa voi kohdentaa myös mm. ammattinimikkeen, toimenkuvan, demografisten tietojen ja spesifien ryhmien perusteella.

Mainontaa ohjataan LinkedInissä kohti haluttua lopputulosta suppilomallin avulla, oli tavoite sitten brändin vahvistaminen ammattiverkostossa, suora tarjouspyyntö tai työhakemusten saaminen. LinkedIn-suppilomalli sopii parhaiten B2B-yrityksille, joilla ostoputki on pitkä ja jossa liidin tai kertaoston arvo on suuri. Suppilossa hyödynnetään LinkedInin tarkkoja yleisöjä ja kehitetään mainontaa systemaattisesti eri vaiheiden avulla.

Suppilossa on neljä vaihetta:

  1. Liikenne / brändäys
  2. Personoidut mainokset
  3. InMail-mainokset
  4. Uudelleenmarkkinointi.

Miksi valita MarkkinointiAkatemia somemarkkinoinnin kumppaniksi?

Tuotimme asiakkaillemme vuonna 2019 Facebook-mainonnalla viisi miljoonaa euroa lisää myyntiä, mainostuoton (ROAS) ollessa keskimäärin 765 % ja parhaimmillaan 4800 %. Tekemämme mainonnan keskimääräinen klikkihinta (CPC) oli 0,04 – 0,64 € ja hankintahinta (CPA) parhaimmillaan 0,22 € / uusi hankittu asiakas.

Oikein tehdyssä sosiaalisen median markkinoinnissa mainontaan käytetyt eurot muutetaan tuotoiksi. Meillä mikään ei perustu mutuun: MarkkinointiAkatemian ammattilaiset hyödyntävät mainonnasta kertynyttä dataa paitsi mainonnan toimivuuden mittaamiseen, myös ennen kaikkea sen kohdentamiseen koneoppimisen ja tilastomatematiikan menetelmiä hyödyntämällä.

MarkkinointiAkatemialla mainonta tehdään suoraan asiakkaan omalta tililtä, kuukausittaisena tilinhoitona.

Tilinhoidon etuna on:

• Läpinäkyvyys: Tiedät mistä maksat ja mitä markkinointiin käyttämälläsi rahalla saat
• Raportit: Saat asiantuntijaltamme kuukausittain kattavan tulosraportin mainonnan tuloksista.
• Oma yhteyshenkilö: Yhteyshenkilösi on säännöllisesti yhteydessä sinuun koko yhteistyön ajan.

MarkkinointiAkatemia on nyt Facebookin suosittelema mainostoimistokumppani Facebook Marketing Partners -ohjelmassa. Olemme mainostoimistokategoriassa yksi Suomen ainoista. Facebookin suosittelemaksi kumppaniksi hyväksytään yrityksiä, joilla on aktiivisten kampanjoiden määrä tarpeeksi suuri ja jotka ovat tehneet merkittävää kulutusta mainoskampanjoilla, sekä saavuttaneet laatumittareiden vaatimukset.

Tiedätkö, miten tavoitat oikean kohderyhmän? Saatko muutettua mainosbudjettisi euroiksi ja kasvatettua tulosta aktiivisesti?

Kerro tavoitteistasi ja asiantuntijamme on sinuun yhteydessä. Suunnitellaan yhdessä sinulle myyntiä ja liidejä tahkoavat sosiaalisen median markkinoinnin kampanjat!

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
takaisin ylös