Tarjoa kiinnostavaa tietoa ja vakuuta osaamisellasi
Tyypillisesti sisältömarkkinointia toteutetaan kahdella tavalla. Tavoiteltavalle kohderyhmälle tarjotaan laadukasta, kiinnostavaa ja hyvin jäsenneltyä tietoa tuotteesta tai palvelusta joko artikkelien ja blogikirjoitusten muodossa tai esimerkiksi ilmaisina oppaina, jotka voi ladata yhteystietoja vastaan. Tavoitteena on se, että lukija vakuuttuu ammattitaidostanne, mikä avaa ovia myynnillenne ja valmistaa lukijaa ostoon. Näiden keinojen yhdistäminen on erinomainen tapa kasvattaa luottamusta asiakkaidenne keskuudessa.
Sisältöjen aktiivinen hyödyntäminen tukee myyntiä
Sisältömarkkinoinnin kumppaninasi luomme sisäänpäin johtavia tiedonhaun suppiloita, joiden avulla kiinnostuneesta kävijästä luodaan potentiaalinen asiakas tai liidi myyntiin. Parhaimmillaan tavoite voi olla se, että kiinnostunut kävijä ottaa yhteyttä palvelua tai tuotetta tarjoavaan tahoon itse. Useimmiten sisältömarkkinoinnin avulla pyritään kuitenkin tunnistamaan kontaktoitavia henkilöitä, jotka ovat osoittaneet mielenkiintoa tuotteita tai palveluja kohtaan. Täysin kylmän kontaktin sijasta tarjolla on lämpimämpi liidi, mikä edesauttaa myynnin toimintaa entisestään. Sisältömarkkinointi ei välttämättä tee kauppaa puolestasi, mutta polku viimeisteltyyn kauppaan lyhenee merkittävästi.
Kuinka teidän sisältönne palvelevat tavoitteitanne ja myyntiänne?
Kerro meille sisältömarkkinointitavoitteistasi, niin kerromme, kuinka voisimme auttaa yritystäsi saavuttamaan tavoitteensa!