Sisällöntuotanto teroittaa kotisivujesi viestiä

Sisällöntuotanto tarkoittaa pohjimmiltaan kotisivujen tekstisisällön suunnittelua ja kirjoittamista. Yksinkertaiselta kuulostavassa prosessissa on kuitenkin osattava huomioida yrityksen imago, kohderyhmän mielenkiinnon kohteet sekä mahdollisimman selkeä tapa välittää yrityksen viesti eteenpäin.

Sisällöillä on väliä

Vanha viidakon sananlasku “Content is king” pitää paikkansa nykypäivänä enemmän kuin koskaan. Erityisesti verkkosisällöistä puhuttaessa tekstin luettavuudella, sujuvuudella ja sen sisältämällä konkretialla on valtava merkitys. Kiireiset tiedonhakijat ovat tottuneet löytämään etsimänsä nopeasti. Mikäli tieto ei ole selkeästi ja helposti saatavilla, tiedonhakija turhautuu ja jatkaa seuraavaan osoitteeseen. Jos sisällöillä tavoitetaan sellaisia tiedonhakijoita, jotka eivät kuitenkaan kuulu sivuston kohderyhmään, saavutetaan korkeintaan hukkaan menevää liikennettä. Nämä kävijät eivät ole potentiaalista asiakaskuntaa, vaan kääntyvät kynnyksen ylitettyään ympäri. Siksi sisällön ja tiedon jäsentelyyn on kiinnitettävä erityistä huomiota jo verkkosivuston käytettävyyden kannalta.

Toinen merkittävä tekijä, johon sisällöntuotannolla voidaan vaikuttaa, on sivuston löydettävyys. Hakukoneiden arviointiperusteet hakutulosten sijoitusjärjestyksten määrittämiselle perustuvat pitkälti sivuston käyttökokemukseen ja sisältöihin. Käytännössä tarkastelun alla on kaksi asiaa: Vastaako sivun sisältö tiedonhakijan tekemää hakua? Tarjotaanko tämä sisältö selkeästi ja laadukkaasti? Laadukas sisältö viestii selvästi tiedonhakijalle, mistä aiheesta sivu kertoo ja käsittelee tätä aihetta riittävällä laajuudella. Rönsyilevään häröpalloon hukkuu lukija kuin lukija, ja toisaalta kahden rivin selostus jättää kenet tahansa kylmäksi. Kahden ääripään välinen tasapaino etsitään sisällöntuotannon avulla.

Kuinka MarkkinointiAkatemialla tuotetaan sisältöjä?

Ammattitaitoiset sisällöntuottajamme toimivat tiiviissä yhteistyössä asiakkaidemme kanssa. Kun sisällöntuotanto aloitetaan huolellisella taustoituksella, voidaan varmistua siitä, että välitettävä viesti on selkeä ja asioista puhutaan niiden oikeita nimityksiä käyttäen. Me vastaamme sisällön suunnittelusta ja kirjoittamisesta sovitun linjan mukaisesti ja pideämme teidät tiiviisti prosessin keskipisteessä. Työskentelyn tehokkuus ja ahkera kommunikointi asiakkaiden suuntaan ovat suurimpien onnistumistemme päällimmäiset syyt, jotka henkilöityvät sisällöntuottajissamme erityisen hyvin.

Sisällöntuottajamme Heini ja Anssi ovat kerryttäneet tietoa ja kokemusta useilta toimialoilta ja sektoreilta niin valmistavan teollisuuden, vähittäiskaupan kuin yhdistysten parista.

Anssi Kososen ammattitaidossa kirjoitusosaaminen yhdistyy vahvaan optimoinnin asiantuntemukseen ja vuosien mittaiseen markkinointikokemukseen.

Heini Lindfors on työskennellyt tekstin tuottamisen parissa vuodesta 2010 lähtien. Hän hallitsee sisällöntuotannon lisäksi optimoinnin ja sosiaalisen median maailmat.

Millä tavoin sinä haluat viestiä yrityksestäsi kotisivuillasi? Kirkastetaan sitä sisällöntuotannon avulla. Ota meihin yhteyttä ja kerro lisää sisällöntuotannon tarpeistasi!

Ota yhteyttä!
takaisin ylös