Sähköpostimarkkinoinnilla palvelet uusia ja vanhoja asiakkaitasi

Sähköpostimarkkinointi on erittäin joustava ja monipuolinen markkinoinnin väline. Asiakkaan tarpeet huomioiden toteutettu sähköpostimarkkinointi ei ole turhaa spämmiä, vaan arvokasta ja palvelevaa sisältöä. Kun kohdennat, ajoitat ja muotoilet viestisi oikein, eivät vastaanottajat koe viestiäsi roskapostiksi, vaan tärkeäksi, hyödylliseksi sisällöksi.

Sähköpostimarkkinoinnissa voit hyödyntää tehokkaasti sekä tekstiä että kuvaa. Voit suunnata viestisi nykyisille asiakkaillesi tai kerätä tarjonnastasi kiinnostuneiden tiedonhakijoiden osoitteita ns. hunajapurkin avulla. Hunajapurkilla tarkoitetaan esimerkiksi opasta tai muuta hyödyllistä sisältöä, jonka tiedonhakija saa käyttöönsä luovuttamalla sähköpostiosoitteensa ja markkinointiluvan sisällön julkaisijalle. Nimitys tulee siitä, että hunajapurkin sisältö houkuttelee tiedonhakijoita puoleensa yhtä voimakkaasti kuin hunaja houkuttelee karhuja.

Uutiskirjeellä pidät asiakkaasi ajan tasalla

Uutiskirjeet ovat erinomainen väline sesonkiluontoisista ilmiöistä ja tuotteista tiedottamiseen. Se sopii hyvin myös uusista tuotteista tai palveluista kertomiseen. Näin vanhat asiakkaasi pysyvät kärryillä toiminnastasi ja tarjontasi laajentumisesta.

Kirjoitatko verkkosivustollesi asiakkaita palvelevaa sisältöä – blogia, asiakastarinoita, artikkeleita tai oppaita? Muistatko tiedottaa vanhoja asiakkaitasi uusista sisällöistä? Älä pidä kynttilää vakan alla, vaan ilmoita parin kuukauden välein asiakkaillesi uusista, hyödyllisistä sisällöistäsi uutiskirjeellä! Kun tuottamasti sisällöt ovat aidosti palvelevia ja laadukkaita, on niistä tiedottaminen asiakkaan palvelua parhaimmillaan.

Huomaa myös, ettei sinun tarvitse kertoa asiakkaallesi lähettäväsi hänelle uutiskirjeitä vaan lisääväsi hänet tiedotuslistalle, tilaajarekisteriin tai vaikkapa viikkotarjousten vastaanottajaksi.

Automaation avulla koulutat asiakkaitasi ja keräät liidejä

Miltä tuntuisi saada liideiksi sellaisia ostajia, jotka ovat jo melko hyvin perillä siitä, mitä ovat ostamassa? Erilaiset ostajan oppaat ovat tehokkaita välineitä asiakkaiden tietotason kasvattamiseen ja liidien keräämiseen. Tarjoamalla potentiaalisille asiakkaillesi sähköpostiputken, jossa neuvotaan asiakasta pohtimaan valmiiksi ostopäätöksen kannalta olennaisia seikkoja, saavutat monia etuja: asiakkaan kynnys yhteydenottoon ja ostoon madaltuu, ja liidi kypsyy kaupaksi nopeammin.

Saat automaatiosta kaikkein suurimman hyödyn silloin, kun käytät automaation avulla keräämääsi osoitepatteria myös uutiskirjeiden lähetyksessä.

Keräätkö sähköpostilistaa, jota et hyödynnä?

Onko sinulla suuri määrä uutiskirjeen tilaajia, joille lähetät viestejä vain uutiskirjeinä? Oletko huomannut, että voisit käyttää tilaajatietoja myös markkinointiin muissa digitaalisissa ympäristöissä? Uutiskirjelistoille ja muihin järjestelmiin kerääntyneet asiakastiedot kannattaa hyödyntää silloinkin, kun et lähetä uutiskirjeitä. Tiesitkö esimerkiksi, että voit kohdistaa uutiskirjeesi tilaajille mainontaa sosiaalisen median palveluissa? Kyllä voit. Meillä on lisäksi patteri muita hyödyllisiä digitaalisen markkinoinnin työkaluja ja toimintamalleja, joilla saat sähköpostimarkkinoinnin lisäksi täydet tehot useasta muusta kanavasta samanaikaisesti.

Sähköpostimarkkinointi MarkkinointiAkatemialla

Olemme toteuttaneet menestyksekästä sähköpostimarkkinointia useille eri yrityksille – myös verkkokaupoille. Meillä on vahvaa kokemusta sekä uutiskirjeiden että automaatioiden toteutuksesta. Käytämme sähköpostimarkkinointiin esimerkiksi MailChimp-alustaa.

Autamme sinua kehittämään sähköpostimarkkinointiasi lakien ja direktiivien mukaisesti. Tarjoamme kaiken tarvittavan tietosuojaa ja markkinointilupaa koskevan asiantuntemuksen.

Teemme sähköpostimarkkinointia sekä avaimet käteen -ratkaisuna että kevyempinä toteutuksina. Jos haluat päästä vähällä, teemme puolestasi kaiken, mitä sähköpostimarkkinointiin vaaditaan: MailChimp-tilin perustamisen, integraation verkkosivustolle, viestipohjien suunnittelun ja toteutuksen, sisältöjen kirjoituksen sekä kirjeiden lähetyksen.

Joko tavoitat tulevat ja nykyiset asiakkaasi sähköpostimarkkinoinnin keinoin? Lähetätkö markkinointisähköposteja suunnitellusti, oikeille asiakasryhmille ja oikeaan aikaan? Ota yhteyttä, niin keskustellaan, kuinka juuri sinun yrityksesi voi hyötyä sähköpostimarkkinoinnista!

Ota yhteyttä!
takaisin ylös