LinkedIn on B2B- ja rekrymarkkinoinnin kanava: tavoita yrityspäättäjät ja huippuosaajat tehokkaasti!

LinkedIn on ammattilaisten suosima businessorientoitunut sosiaalisen median kanava, joka on tunnettu laajoista verkostoitumismahdollisuuksistaan. LinkedInissä eri alojen osaajat ja yrityspäättäjät osallistuvat aktiivisesti yritysmaailman keskusteluihin etsien uutta osaamista ja mahdollisuuksia viedä omaa urapolkuaan eteenpäin.

LinkedIn soveltuu parhaiten B2B- sekä rekrymarkkinoinnin tarpeisiin, eli kun pyrkimyksenä on tavoittaa tehokkaasti yrityspäättäjiä ja uusia huippuosaajia.

LinkedIn-mainonnan etuna monipuoliset kohdennusmahdollisuudet

LinkedIn-mainokset voidaan kohdentaa monipuolisesti seuraavilla tavoilla:

  • ammattinimikkeen, toimenkuvan, kokemuksen tai taitojen perusteella
  • demografisten tietojen perusteella, joita ovat ikä, sukupuoli ja paikkakunta
  • mielenkiinnon kohteiden ja spesifien ryhmien perusteella
  • verkkosivuilla vierailleille.

LinkedIn-mainonnan etu verrattuna esimerkiksi Facebook-mainontaan on se, että voit kohdistaa mainontaa näkymään tarkasti esimerkiksi kilpailevan yrityksen työntekijöille.

LinkedIn-mainonta

Tavoita huippuosaajat LinkedIn-mainonnan avulla

LinkedIn on liikemaailmaan keskittynyt sosiaalisen median kanava. Suomessa aktiivisia LinkedIn-käyttäjiä on jo yli miljoona, jotka koostuvat pääasiallisesti korkeakoulutetuista ja päättäjäasemissa olevista henkilöitä. LinkedInissä seurataan mielenkiintoisia aloja, jaetaan kokemuksia työelämästä sekä oman ja seurattavien yritysten uutisia ja artikkeleita.

Koska LinkedIn on tunnettu verkostoitumiskanavana muiden ammattilaisten ja yritysten kanssa, se on kasvattanut jatkuvasti suosiotaan etenkin rekrytointikanavana. Yrityksille LinkedIn on kanava, jossa voi viestiä ja vahvistaa työnantajamielikuvaa, joka kiinnittää huippuosaajien mielenkiinnon.

Tuloksellista LinkedIn-mainontaa suppilomallin avulla

Mainontaa ohjataan LinkedInissä kohti haluttua lopputulosta suppilomallin avulla, oli tavoite sitten brändin vahvistaminen ammattiverkostossa, suora tarjouspyyntö tai työhakemusten saaminen. LinkedIn-suppilomalli sopii parhaiten B2B-yrityksille, joilla ostoputki on pitkä ja jossa liidin tai kertaoston arvo on suuri. Suppilossa hyödynnetään LinkedInin tarkkoja yleisöjä ja kehitetään mainontaa systemaattisesti eri vaiheiden avulla.

Suppilossa on neljä vaihetta:

  1. Liikenne / brändäys
  2. Personoidut mainokset
  3. InMail-mainokset
  4. Uudelleenmarkkinointi.

Mainonnan ensimmäisessä vaiheessa tavoitteena on hakea mahdollisimman suuri otanta kohdeyleisöstä, jolle brändätään yritystä. Tavoitteena on rakentaa tarkempia yleisöjä ja hakea toimivaa viestiä. Toisessa vaiheessa esitetään personoituja mainoksia ensimmäisessä vaiheessa reagoineille, jossa tavoitteena on saada kohdennetummalla viestillä parempia tuloksia. Kolmannessa vaiheessa hyödynnetään InMail-mainontaa, jossa tehdään edelleen personoidumpia mainosviestejä aiempiin vaiheisiin reagoineiden sekä asiakkaan toivomien ryhmien pohjalta. Viimeisessä vaiheessa uudelleenmarkkinoidaan verkkosivuilla käyneille, jossa tavoitteena on tuottaa mahdollisimman monta konversiota.

LinkedInin mainoshinnat ovat korkeammat kuin esimerkiksi Facebookissa, mutta yleensä mainonnan tulokset ovat prosentuaalisesti paremmat.

Tahdotko tavoittaa huippuosaajat ja yrityspäättäjät tehokkaasti LinkedIn-mainonnan avulla?

Jätä yhteydenottopyyntö ja suunnitellaan yhdessä LinkedIn-mainonta saavuttamaan yrityksesi tavoitteet!

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
takaisin ylös