Google Shopping on verkkokauppiaan unelma

Google Shopping -kuvamainosten toimintaperiaate perustuu siihen, että kuvamainokset antavat Googlen hakutuloksissa hintatietoineen paremman kuvan käyttäjälle hänen tekemästään hausta. Näin ollen käyttäjällä on enemmän tietoa tuotteesta ennen kuin hän päättää, mille verkkosivustolle hän siirtyy tarkastelemaan tuotetta tarkemmin.

Google Shopping -mainosten on todettu toimivan ja konvertoivan perinteisiä tekstimainoksia paremmin: Shopping-mainokset ovat tuoneet enemmän myyntiä ja niiden klikkihinta on myös edullisempi. Koska mainosta klikkaavat käyttäjät ovat ostovalmiimpia asiakkaita, myös mainonnan tuottoprosentti (ROAS) on siten ollut Shopping-mainoksissa tekstimainosta korkeampi.

Lataa ilmainen Google Shopping -opas!

Google Ads on ylivoimaisesti tehokkaimpiin mainoskanaviin lukeutuva alusta, jossa mainonnalla vastataan suoraan potentiaalisten asiakkaiden esittämiin kysymyksiin ostopolun eri vaiheissa. Google Shopping -kuvamainosten korkeampi klikkausprosentti, laaja kattavuus sekä soveltuvuus niin verkkokaupoille kuin kivijalkaliikkeille ovat ehdottomasti Shoppingin tuomia etuja.

Tässä oppaassa esittelemme Google Shoppingin toimintalogiikan, mainonnan edut ja edellytykset parhaan mainostuoton saamiselle. Lisäksi pohdimme hyötyjä ja haasteita Smart Shopping -kampanjoissa, joissa Googlen koneoppiminen hoitaa mainonnan optimointityön puolestasi.

Lataamalla oppaan liityt samalla MarkkinointiAkatemian uutiskirjelistalle, josta voit halutessasi poistua koska tahansa. Uutiskirjeessä saat sähköpostiisi tiedon uusimmista blogiteksteistämme, sekä kerromme sinulle ajankohtaisista aiheista, kuten tuotteidemme kampanjatarjouksista ja tapahtumistamme.

Lataa ilmainen opas jättämällä yhteystiedot

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
takaisin ylös