Kampanjasivu tehostaa kampanjointiasi

Kampanjasivulla eli ”ländärillä” tarkoitetaan yksittäistä sivua, joka keskittyy yhteen, tarkasti rajattuun aiheeseen. Kampanjasivua voidaan käyttää esimerkiksi uutuustuotteesta tai -palvelusta viestimiseen, yhteystietojen keräämiseen tai tilapäisen kampanjan tukemiseen muilla tavoin.

Varmista kampanjasivun löydettävyys

Koska kampanjasivulla ja sen sisällöissä keskitytään vain yhteen aiheeseen, kävijän huomio ei kiinnity muihin tekijöihin tai alasivuihin. Esimerkiksi tuotteen tai palvelun kohdalla kampanjasivu antaa parhaimmillaan riittävän kattavat tiedot niin kiinnostavalla tavalla, että sivulla vieraileva selaaja viimeistelee ostoksen tai ottaa sivun kautta yhteyttä heti. Yhteen aiheeseen keskittyminen on hyvä ratkaisu myös kampanjasivulle liikennettä ohjaavan mainonnan kannalta – kun aihe on selkeästi rajattu, ovat mainosten klikkihinnat todennäköisesti edullisia. Yhteen aiheeseen keskittyminen edesauttaa myös sitä, että kampanjasivu sijoittuu hyvin hakukoneiden luonnollisiin hakutuloksiin.

Löydettävyyttä edistäessä on kuitenkin hyvä huomioida myös käytettävyys. Pitkä ja massiivinen kampanjasivu löytyy hienosti hakutulosten kärjestä, mutta mikäli kävijät poistuvat sivulta jo ennen puoliväliin selaamista, ei kampanjasivulla käytännössä saavuteta sille asetettuja tavoitteita.

Kampanjasivun tarkoitus on kehottaa toimintaan

Kampanjasivujen yleisin käyttötarkoitus on kehottaa kävijää toimintaan. Tavoitteeksi voidaan asettaa esimerkiksi ilmoittautumiset tapahtumaan, yhteydenotot ja yhteydenottopyynnöt, uutiskirjeiden tilaukset tai suora ostoksen tekeminen kampanjasivulla. Kampanjasivulla on syytä antaa riittävät tiedot tiiviissä muodossa, herättää asiakkaan mielenkiinto ja ohjata kävijää edelleen kohti tavoitteeksi asetettua toimintaa. Sivun viimeistelee selkeä toimintakehote (call-to-action, CTA), joka saa sivustolla vierailevan asiakkaan saattamaan halutun toimen maaliin.

Toimiva kampanjasivu on nopeasti nautittava

Kampanjasivu on parhaimmillaan nopeasti nautittava kokonaisuus. Silmäiltävyys ja näyttävyys ovat olennaisia tekijöitä kampanjasivun toimivuudessa, sillä päätös pysyä kampanjasivulla tehdään nopeasti. Sivun sisältö ei saa olla liian massiivinen, ja sen jäsentelyssä on hyvä kiinnittää huomiota kävijän kulkuun sivulla. Lähtökohtaisesti kävijän on ymmärrettävä mahdollisimman nopeasti, mitä aihetta sivu käsittelee ja mitä hänen halutaan sivulla tekevän.

Määritä selkeät tavoitteet ja seuraa niitä

Määrittämällä kampanjasivulle selkeät tavoitteet on helpompaa seurata sivun toimivuutta. Seuraamalla kampanjasivun käyttöä voidaan todeta, tavoittaako kampanjasivu oikean kohdeyleisönsä ja onko sivun sisältö heitä aidosti kiinnostavaa. Näin voidaan vetää johtopäätöksiä siitä, tarvitseeko kampanjasivuun tehdä muutoksia ja ryhtyä parantelemaan sivun sisältöjä, toimintakehotteita ja muuta rakennetta.

Haluatko saavuttaa tavoitteesi myyvällä ja tehokkaalla kampanjasivulla? Saat kampanjasivut MarkkinointiAkatemialta kokonaisvaltaisena palveluna: suunnittelemme sivulle ulkoasun, kirjoitamme sille sisällöt ja toteutamme sivun WordPress-järjestelmällä.

Kerro meille tavoitteistasi, niin aloitamme kampanjasivun suunnittelun!

Ota yhteyttä!
takaisin ylös