Digimarkkinointi tuo julkisen sektorin organisaatiot tähän päivään

Ei enää riitä, että julkinen sektori viestii tiedottamalla – sen tulee myös markkinoida. Oikein kohdennetulla markkinoinnilla varmistat, että viestisi menee perille juuri oikealle kohderyhmälle: työnhakijoille, yksityishenkilöille tai yrityksille.

Printti ja digimarkkinointi tukevat toisiaan

Printtimainonnalla on vahva merkitys monen julkisen toimijan markkinoinnissa ja viestinnässä. Erityisesti painetut esitteet ovat usein tärkeä tiedottamisen ja markkinoinnin väline. Saat printtimarkkinoinnista paljon enemmän irti, kun yhdistät sen digitaalisen markkinoinnin keinoihin.

Ohjaamalla tiedonhakijan printtiesitteestä verkkoon lisätietojen ja yhteydenoton äärelle voit tarjoa kullanarvoista lisätietoja ja palvella kohdeyleisöä. Tärkeintä on suunnitella valmis sisältöpolku, jota pitkin kulkiessaan tietoa etsivä saa poimittua juuri itselleen tärkeät tiedot. Esitteet ja verkkosisältö tulee suunnitella samanaikaisesti, ja verkkoon toteutetaan tarpeen mukaan uusia laskeutumissivuja, joille tiedonhakija ohjataan esitteistä.

On tärkeää, että painettu ja digitaalinen markkinointi ovat linjassa keskenään. Esimerkiksi markkinoinnissa käytettyjen värien ja tekstien tyylin tulee vastata toisiaan. Koska haluamme tarjota sinulle helpon ja kokonaisvaltaisen markkinointiratkaisun, teemme digitaalisen markkinoinnin ohessa myös painettuja markkinointimateriaaleja: saatte meiltä printtiesitteisiin sekä tekstisisällöt että graafisen suunnittelun.

Vahvista organisaation mainetta sosiaalisen median kanavissa

Sosiaalisen median avulla tiedotat eri kohderyhmillesi tehokkaasti ja hallitset mainettasi. Monissa tapauksissa on syytä luoda eri kohderyhmille omia somekanaviaan: yksi yleiseen tiedottamiseen, yksi yksityishenkilöille, yksi yrityksille. Näin viesti menee tehokkaasti perille juuri sille taholle, jolle se on suunniteltu ja suunnattu.

Some ei kuitenkaan itseisarvo, vaan jokaista kanavaa tulee myös muistaa ylläpitää. Seuraajat ja näkyvyys eivät johda haluttuihin tuloksiin, jos viesti ei ole ajantasainen. Kestävä ja säännöllinen rutiini onkin somemarkkinoinnin suurimpia haasteita. Me MarkkinointiAkatemialla huolehdimme sosiaalisen median mainonnan aikataulutuksesta puolestasi. Ei siis enää joudu ihmettelemään, milloin somessa pyörivää markkinointiviestiä tulikaan viimeksi päivitettyä.

Sosiaalisen median kanavien avulla voit myös tarjota yksityishenkilöille tilaisuuden tuottaa ja julkaista sisältöä esimerkiksi erilaisten kuvakilpailujen kautta. Käyttäjien tuottama materiaali onkin usein erinomaista materiaalia, kun tarkoituksena on luoda positiivisia mielikuvia ja vahvaa, luotettavaa brändiä. Lue lisää sosiaalisen median markkinoinnista!

Selvitä organisaatiosi digimarkkinoinnin nykytila veloituksetta

Otatteko sosiaalisen median kanavista irti kaiken mahdollisen hyödyn? Palveletteko kohderyhmiänne aidosti verkossa?
Kuinka voisitte tavoittaa kohderyhmänne vieläkin tehokkaammin?

Näitä kysymyksiä on turha ihmetellä yksinään, kun voit saada niihin vastauksia!
Ilmoittaudu ilmaiseen digimarkkinoinnin konsultaatioon, ja saat kullanarvoisen arvion organisaatiosi digimarkkinoinnin nykytilasta veloituksetta.

Varaa digimarkkinoinnin konsultointiaika!
takaisin ylös