Joulukalenteri osana yrityksen somemainontaa

Somessa pyöritettävät joulukalenterit ovat nostaneet suosiotaan viime vuosina. Joulukalenteri onkin erinomainen keino varmistaa yrityksen sosiaalisten kanavien aktiivisuus, säännöllisyys ja seuraajien sitouttaminen myös vuoden kiireisimpään aikaan. Ajoissa tehty ja hyvin rakennettu joulukalenteri voi myös olla maksettua mainontaa edullisempi tapa pärjätä joulun kuhinassa.

joulukalenteri somemainonta

Somejoulukalenteri sopii myynninedistämiseen ja uusasiakashankintaan

Pelkistetysti esitettynä joulukalenteri tarjoaa 24 mahdollisuutta tavoittaa uusia asiakkaita ja sitouttaa nykyisiä tai vanhoja asiakkaita. Se, miten joulukalenteri tehdään ja mihin sitä käytetään, kannattaa aina miettiä yrityksen brändin sekä tavoitteiden kautta.

Ennen joulukalenterin sisällön tekemistä päätä joulukalenterin tavoite: käytetäänkö sitä uusasiakashankintaan, sitouttamiseen, brändin kehittämiseen vai puhtaasti myyntiä tavoitellen. Kun tavoite on tiedossa, päätä joulukalenterille selkeä kohderyhmä ja teema, mikä kiinnostaa tätä kohderyhmää ja tukee valittua tavoitetta. Kohderyhmästä riippuen joulukalenterin postaukset voivat olla informatiivisia, humoristisia, tarinallista brändin rakentamista, arvontoja tai tarjouksia.

Vain taivas on rajana, nyt on oikea aika antaa luovuuden ja villien ideoiden kukkia!

Viisi vinkkiä yrityksen somejoulukalenteriin:

  1. Valitse tavoite, kohderyhmä ja teema.
  2. Panosta sisältöön ja visuaalisuuteen. Jouluna kaikkien somekanavat ovat tukossa mainoksia ja jouluntoivotuksia, miten erotut joukosta?
  3. Keksitkö jonkun asiakasta sitouttavan ja kiinnostavan kulman, joka ei ole pelkkää tarjousta?
  4. Käytä joulukalenterikampanja hyödyksesi yrityksen brändin vahvistamiseen ja rakentamiseen.
  5. Tee joulukalenteri ajoissa! Viimeistään nyt kannattaa jo alkaa suunnittelemaan ja tuottamaan joulukalenteria, ettei 24 postauksen rakentaminen yllätä ensimmäisenä päivänä

Tilaa blogitiedote suoraan sähköpostiisi!

Lähes kuukauden mittainen kampanja tarkoittaa vähintään yhtä paljon työtä konseptoinnin ja suunnittelun, sisällön tuotannon sekä toteutuksen osalta. MarkkinointiAkatemian monitaitavat tiimit ovat valmiita auttamaan, jos haluatte varmasti laadukkaan, tuottoisan ja tavoitteeseen pääsevän joulukalenterin, eikä yrityksen omat paukut ihan vielä riitä siihen.

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

Mirella Ruotsalainen

MarkkinointiAkatemian sisältösuunnittelija Mirella kuvailee itseään usein digitaalisen markkinoinnin monitoimiapinaksi. Vahva ict-alan osaaminen tukee sisällöntuotannossa teknisten kommervenkkien huomiointia.

Töiltä jäävä aika kuluu pitkälti hevosvalokuvaukseen liittyvän toiminimen parissa, vierellä seikkailevaa lampurikoiraa unohtamatta.

takaisin ylös