Miksi hakukoneoptimointia tehdään?
Hakukoneoptimoinnilla pyritään siis edistämään välillisesti kohdesivuston sijoittumista hakukoneiden luonnollisiin hakutuloksiin. Luonnollisia hakutuloksia pidetään yleisesti luotettavina, sillä maksetut mainokset merkitään tätä nykyä melko selvästi hakutuloksiin. Luonnollisten linkkien kautta sivustolle saapuva kävijäliikenne on yleisesti alttiimpaa viettämään sivustolla enemmän aikaa ja tekemään ostoksia verkkokaupoissa. Tämä taas johtaa siihen, että eri alojen yritykset ymmärrettävästi haluavat oman osuutensa tästä kävijäliikenteestä.
Luonnollisissa hakutuloksissa sijainnilla on merkitystä. Karkeasti voidaan ajatella, että 50 % hakutulosten ensimmäisen sivun näkevistä kävijöistä siirtyvät kolmeen ensimmäiseen linkkiin, 49 % jakautuu loppuihin näkyviin linkkeihin ja viimeinen prosentti siirtyy hakutulosten seuraaville sivuille. Tämän vuoksi kilpailu ensimmäisen sivun sijoituksista on lähes toimialalla kuin toimialalla kovaa ja hakukoneoptimointi tarjoaa eväät omien sijoitusten edistämiseen.
Hakukoneoptimointi MarkkinointiAkatemialla
MarkkinointiAkatemialla panostamme hakukoneoptimoinnissa ensisijaisesti sivuston sisällön ja käyttökokemuksen edistämiseen. Koska hakukoneet pyrkivät tarjoamaan tiedonhakijoille mahdollisimman relevanttia ja laadukasta sisältöä hyvän käyttökokemuksen maustamana, keskitymme parantelemaan näitä osa-alueita mahdollisimman paljon hakukoneoptimointiprojekteissamme. Olemme tottuneet työskentelemään erityisesti sisältöjen tuottamisen ja niiden optimoinnin parissa, mutta tunnemme myös tekniset keinot, joilla hakutuloksiin sijoittumiseen voidaan myötävaikuttaa.
Löydätkö kotisivusi hakusanoilla, joilla asiakkaasi etsivät palvelujasi?
Mikäli löytäminen tuottaa hankaluuksia, niin voimme auttaa yritystäsi. Kerro meille, millä hakusanoilla haluaisit yrityksesi kotisivut löytyvän, niin autamme saavuttamaan tavoitteesi!