Graafinen ilme on yrityksesi sielu

Ihminen hahmottaa kuvan sisällön jopa 1000 kertaa nopeammin kuin tekstisisällön. Siksi asiakkaasi muodostavat kuvan yrityksesi toiminnasta jo ennen kuin ehtivät tutustua sen toimintaan tai osaamiseen. Anna meidän varmistaa, että yrityksesi osaaminen näkyy sellaisena kuin sen pitäisi näkyä.

Onko yrityksen graafinen ilme sama asia kuin logon suunnittelu?

Yrityksen graafinen ilme kilpistyy joissain tapauksissa logoon. Logo on kuitenkin vain yksi osa graafista ilmettä. Graafiseen ilmeeseen liittyy logon lisäksi liikemerkki, käytettävät tekstityypit eli typografia, käytettävä värimaailma, käytettävät graafiset muodot ja paljon muuta. Yrityksen graafisen ilmeen suunnittelu voidaan joskus aloittaa logosta tai liikemerkistä, mutta yrityksen visuaalisen ilmeen suunnittelu on laajempi kokonaisuus.

Yhtenäinen ilme eri asiayhteyksissä vakuuttaa

Kun yrityksen ja sen markkinoinnin ja kampanjoiden ilme on suunniteltu kunnolla yhtenäiseksi, saavat asiakkaat ja yhteistyökumppanit yrityksen toiminnasta luotettavan, yhtenäisen ja loogisen kuvan. Samanlaiset graafiset muodot ja elementit saavat yrityksesi pysymään ihmisten mielissä – varsinkin silloin kun niihin törmää erilaisissa asiayhteyksissä; liikkeissä, toimitiloissa, autojen kyljissä, työntekijöiden käyntikorteissa, yritysesityksissä, tarjouksissa, tilauksissa, verkkosivuilla, mainonnassa ja muissa markkinoinnin ja viestinnän tilanteissa. Siksi kokonaisuuden suunnittelu on tärkeää.

Värit ja muodot herättävät tunteita – negatiivisia tai positiivisia

Harva tulee miettineeksi, että värit ja muodot saavat aikaan tunteita. Eri väreillä on omat merkityksensä, joilla on pohja luonnossa. Ei ole sattumaa, että tietyt vihreän sävyt liitetään kasvuun, siniset sähköön ja tekniikkaan ja punaiset rakkauteen tai kiireellisyyteen. Samasta syystä yrityksen käyttämä värimaailma ja muotokieli on syytä miettiä kunnolla ja hyödyntää ammattilaisia, jotka tietävät merkitykset paremmin ja ovat opiskelleet ja tutkineet niiden muotojen ja värien vaikutuksia.

Toimitiloilla on merkitystä – myös verkossa

Digitaaliset kanavat ovat yrityksen liiketoiminnan sähköinen ilmentymä – on tärkeää, että samanlainen tuttu ympäristö kohdataan sekä myymälässä tai toimitiloissa että verkkosivuilla tai verkkokaupassa. Kun asiakas on tottunut tietynlaiseen ympäristöön myymälässä, voi hänelle olla henkinen shokki törmätä verkossa täysin erilaiseen visuaaliseen ympäristöön. Pahimmillaan yrityksesi eri kampanjat näyttävät täysin erilaisilta kuin verkkosivustosi tai –kauppasi. Me tiedämme, miten yrityksesi toimitilat saadaan näyttämään yhteneviltä niin kivijalka- kuin verkkoympäristössä.

Jos havaitset, että yrityksesi ilme ei ole yhtenäinen tai se ei oikeasti viesti asioita, joita haluat sen viestivän, ota heti yhteyttä meihin. Koskaan ei ole liian myöhäistä tehdä yrityksestäsi myös visuaalisesti houkuttelevaa, luotettavaa ja kaupallista.

Ota yhteyttä!
takaisin ylös