Oikein kohdennettua Display-mainontaa
Display-mainokset voidaan kohdentaa monipuolisesti seuraavilla tavoilla:
- kohderyhmän ominaisuuksien (ikä, sukupuoli ja asuinpaikka) mukaan
- mielenkiinnonkohteiden mukaan
- avainsanojen mukaan (jolloin mainoksia esitetään mainosverkoston sivuilla, jotka sisältävät avainsanan) TAI
- sivustollasi vierailleille kävijöille
Tässä mielessä se muistuttaakin paljon sosiaalisen median markkinointia. Kohdennusmahdollisuudet tekevät Display-mainonnasta tehokasta, kun mainontaa voidaan jo lähtökohtaisesti tehdä käyttäjille, jotka ovat kiinnostuneet mainoksen aiheesta.
Haluan ilmaisia neuvoja!
Kasvata brändinäkyvyyttäsi Display-mainonnalla
Display-mainonnan kohdentaminen kohderyhmän ominaisuuksien, mielenkiinnonkohteiden tai avainsanojen perusteella mahdollistaa mainosten näkymisen laajalle ihmisjoukolle. Nämä ovat suositeltavia kohdennustapoja, kun tavoitteena on kasvattaa brändisi näkyvyyttä ja lisätä sen tunnettuutta. Mainosnäytöt eivät välttämättä välity suoriksi kotisivukävijöiksi heti, mutta logo, nimi tai tunnistettava tuote jää helposti mieleen. Näin esimerkiksi hakusanamainoksissa tai orgaanisissa hakutuloksissa huomattu tuttu nimi voi johtaa siihen, että tiedonhakija päättää klikata linkkiä. Display-mainonnalla voidaan siis tukea muita mainosmuotoja ja viestintäkanavien toimintaa.
Tavoita tuotteistasi ja palveluistasi kiinnostuneet uudelleenmarkkinoinnilla
Kohdentamalla Display-mainontaa sivustollasi vierailleille kävijöille tavoitetaan tehokkaimmin tarjoamistasi tuotteista tai palveluista jo kiinnostuneet. Ostopäätöstä tehdään harvoin ensimmäisellä sivustovierailulla ja vaihtoehtojen vertailu on hyvin yleistä. Vertailua tekeville tai harkintavaiheessa oleville ostajille saadaan palautettua omat palvelut ja tuotteet mieleen sekä mahdollisesti houkuteltua heidät palaamaan sivustolle harkitsemaan ostoa uudestaan. Sivustolle palaava kävijä on aina todennäköisempi ostaja, kuin ensimmäistä kertaa sivustolle saapuva vieraileva.
Display-mainonta MarkkinointiAkatemialla
Display-mainonnassa Googlen mainosverkostojen ja työkalujen tuntemus yhdistää graafiseen osaamiseemme. Graafikkomme Juha työskentelee tiiviissä yhteistyössä hakukonetiimimme kanssa luodakseen asiakkaillemme huomiota herättävää ja tehokasta mainontaa Display-verkostossa.
Tahdotko edistää yrityksesi tunnettuutta visuaalisesti tehokkaalla tavalla?
Kerro tarpeistasi viestillä, niin neuvomme, kuinka voit aloittaa Display-mainonnan!