Display-mainonta sopii uudelleenmarkkinointiin ja brändin näkyvyyden edistämiseen

Monille display-mainonta tuo ensimmäisenä mieleen bannerimainokset. Bannerit ovatkin ehkäpä display-mainonnan yleisin muoto, ja usein bannerimainontaa ja display-mainontaa luullaankin samaksi asiaksi. Display-mainonta on kuitenkin muutakin kuin bannereita: tässä mainosverkostossa on tarjolla myös teksti- ja videomainoksia.

Display-mainonnan vahvuus on visuaalisuus. Mainokset kiinnittävät käyttäjän huomion näyttävyydellään tämän selaillessa muita sivustoja. Tyypillisesti mainosten aiheet koskevat tiettyä tuotetta, palvelua tai käynnissä olevia tarjouksia. Koska mainosten pinta-ala ei ole erityisen suuri ja tehokkuus perustuu huomion kiinnittämiseen muiden toimintojen ohessa, mainoksen sisällön on oltava selkeää ja ytimekästä.

Oikein kohdennettua display-mainontaa

Display-mainokset voidaan kohdentaa monipuolisesti seuraavilla tavoilla:

  • kohderyhmän ominaisuuksien (ikä, sukupuoli ja asuinpaikka) mukaan
  • mielenkiinnonkohteiden mukaan
  • avainsanojen mukaan (jolloin mainoksia esitetään mainosverkoston sivuilla, jotka sisältävät avainsanan) TAI
  • sivustollasi vierailleille kävijöille

Tässä mielessä se muistuttaakin paljon sosiaalisen median markkinointia. Kohdennusmahdollisuudet tekevät display-mainonnasta tehokasta, kun mainontaa voidaan jo lähtökohtaisesti tehdä käyttäjille, jotka ovat kiinnostuneet mainoksen aiheesta.

Sosiaalisen median markkinointi

Kasvata brändinäkyvyyttäsi display-mainonnalla

Display-mainonnan kohdentaminen kohderyhmän ominaisuuksien, mielenkiinnonkohteiden tai avainsanojen perusteella mahdollistaa mainosten näkymisen laajalle ihmisjoukolle. Nämä ovat suositeltavia kohdennustapoja, kun tavoitteena on kasvattaa brändisi näkyvyyttä ja lisätä sen tunnettuutta. Mainosnäytöt eivät välttämättä välity suoriksi kotisivukävijöiksi heti, mutta logo, nimi tai tunnistettava tuote jää helposti mieleen. Näin esimerkiksi hakusanamainoksissa tai orgaanisissa hakutuloksissa huomattu tuttu nimi voi johtaa siihen, että tiedonhakija päättää klikata linkkiä. Display-mainonnalla voidaan siis tukea muita mainosmuotoja ja viestintäkanavien toimintaa.

Tavoita tuotteistasi ja palveluistasi kiinnostuneet uudelleenmarkkinoinnilla

Kohdentamalla display-mainontaa sivustollasi vierailleille kävijöille tavoitetaan tehokkaimmin tarjoamistasi tuotteista tai palveluista jo kiinnostuneet. Ostopäätöstä tehdään harvoin ensimmäisellä sivustovierailulla ja vaihtoehtojen vertailu on hyvin yleistä. Vertailua tekeville tai harkintavaiheessa oleville ostajille saadaan palautettua omat palvelut ja tuotteet mieleen sekä mahdollisesti houkuteltua heidät palaamaan sivustolle harkitsemaan ostoa uudestaan. Sivustolle palaava kävijä on aina todennäköisempi ostaja, kuin ensimmäistä kertaa sivustolle saapuva vieraileva.

Display-mainonta MarkkinointiAkatemialla

Display-mainonnassa Googlen mainosverkostojen ja työkalujen tuntemus yhdistää graafiseen osaamiseemme. Graafikkomme Juha työskentelee tiiviissä yhteistyössä hakukonetiimimme kanssa luodakseen asiakkaillemme huomiota herättävää ja tehokasta mainontaa display-verkostossa.

Tahdotko edistää brändisi tunnettuutta visuaalisesti tehokkaalla tavalla?
Kartoitetaan yhdessä kohderyhmäsi ja tavoitteesi, minkä jälkeen toteutamme sinulle tehokkaan display-kampanjan!

Ota yhteyttä!
takaisin ylös