Digitaalisen markkinoinnin suunnittelu – Ota markkinoinnin kokonaiskuva haltuun

Tavoitteemme on yksinkertainen: tahdomme tehdä asiakkaidemme elämän helpommaksi ja tarjota avaimet laajempaan, tulokselliseen toimintaan digitaalisen markkinoinnin keinoin. Kaikkein tehokkaimmin tämä toteutuu silloin, kun kokonaisuus on suunniteltu niin, että sen eri osat tukevat toisiaan.

 

Hyvin suunnitellulla markkinoinnilla saavutat tavoitteesi

Kun haluat saada digitaalisesta markkinoinnista suurimman mahdollisen hyödyn, tulee markkinointia tehdä suunnitelmallisesti ja pitkäjänteisesti kaikissa käyttöön valituissa kanavissa. Siksi tarjoamme digitaalisen markkinoinnin strategian suunnittelua, jossa luodaan suuntalinjat kaikkien digimarkkinoinin tärkeimpien välineiden käytölle asiakasyrityksen oman vuosikellon mukaan. Digitaalisen markkinoinnin kokonaissuunnitelman lisäksi teemme myös suppeampia, sosiaalisen median kanaviin keskittyviä markkinointisuunnitelmia.

Meillä MarkkinointiAkatemialla on muutamia perusajatuksia, joille suunnittelutyömme perustuu: hyvän markkinoinnin tulee olla palvelevaa ja tuloksellista, ja sille tulee asettaa selkeät tavoitteet.

Hyvä markkinointi on asiakkaan palvelemista

Jokainen meistä tietää, kuinka turhauttavaa on olla huonosti suunnitellun ja kohdennetun markkinoinnin kohteena. Kun markkinointiviesti kohdennetaan kaikille, ei se tosiasiassa puhuttele tai palvele ketään. Näin käy usein silloin, kun markkinoinnin suunnittelussa unohdetaan asiakas ja sen sijaan lähtökohdaksi otetaan kysymys: Mitä pitäisi saada myytyä?

Me MarkkinointiAkatemialla ajattelemme, että hyvä markkinointi lähtee aina asiakkaan tarpeista, tavoitteista ja mielenkiinnonkohteista. Siksi asettelemme kysymyksen toisin: Mitä asiakkaat haluavat? Mihin asiakkaat tarvitsevat apua? Ero voi tuntua pieneltä, mutta tosiasiassa se on mullistava.

Kun markkinoinnin lähtökohdaksi otetaan asiakkaan tilanne ja tarve, syntyy laadukasta, hyvin suunniteltua ja tehokasta markkinointia. Tällainen markkinointi ei ole häiritsevää tuputtamista, vaan asiakkaan auttamista juuri hänelle sopivan hankinnan tekemisessä.

Kaiken markkinoinnin tulee tuottaa tulosta

Digitaalisen markkinoinnin kenties suurin vahvuus perinteisiin markkinoinnin keinoihin verrattuna on sen mitattavuus. Toisin kuin esimerkiksi televisio- ja radiomainontaa, lähes kaiken digitaalisen markkinoinnin tehoa voidaan mitata analytiikan avulla. Analytiikka tarjoaa avaimet markkinoinnin kehittämiseen: sen avulla saamme selville, mikä toimii ja mikä ei.

Kerätyn datan avulla kehitämme markkinointia edelleen – ja voit odottaa jatkossa yhä parempia tuloksia.

Digimainonnan suunnittelussa huomioidaan kokonaisuudet

Markkinointi alkaa tavoitteista

Digitaalinen markkinointi ei ole kuluerä, vaan investointi, joka johtaa kauppaan ja kasvuun. Jotta markkinointiin panostetut eurot saadaan tehokäyttöön, on tavoitteet palasteltava pienempiin osakokonaisuuksiin. Haluatko saavuttaa suoraa kauppaa, syventää asiakkaidesi tietoja tuotteistasi vai kasvattaa brändisi tunnettuutta? Ehkä haluat houkutella uusia työntekijöitä tai vakiinnuttaa asemaasi alan johtavana asiantuntijana?

Jos tavoite on epäselvä, tulee markkinoinnista pelkkää hakuammuntaa. Myös markkinoinnin mittaaminen käy mahdottomaksi, jos tavoitteita ei ole pohdittu. Tulokset voidaan saavuttaa vain, jos ne on määritelty tarpeeksi täsmällisesti. Me MarkkinointiAkatemialla autamme ensin tavoitteiden asettamisessa ja niiden saavuttamisessa!

Olemme todenneet, että noudattelemalla näitä periaatteita markkinoinnin kokonaissuunnittelussa syntyy tuloksellista, vahvaa markkinointia ja edelleen lisää asiakasvirtaa ja myyntiä.

Haluatko sinäkin ottaa markkinoinnin kokonaiskuvan haltuun ja saada digitaaliseen markkinointiin tekemistäsi panostuksista kaiken irti? Ota yhteyttä ja kerro, mitä haluat saavuttaa – me luomme yrityksellesi markkinointisuunnitelman, jonka avulla tavoitat oikeat kohderyhmät tehokkaasti!

Ota yhteyttä!
takaisin ylös