Bing Ads on nyt Microsoft Advertising!

Microsoft on hiljattain uudelleenbrändännyt aiemmin Bing Ads -nimellä tunnetun hakumainontapalvelunsa Microsoft Advertisingiksi. Palvelun käyttäjän kannalta merkittävin muutos on palvelun nimi ja muutama uusi ominaisuus, mitkä on avattu mainostajan käyttöön.

Microsoft Ads

Miten palvelu muuttuu ja tarvitseeko siihen reagoida?

Palvelun ydin on edelleen mainonta Bing-hakukoneessa. Mitään niin oleellista ei ole muuttunut, että mainostajalta vaadittaisiin toimenpiteitä mainostiliin tai sen kampanjoihin liittyen – kaikki rullaa Bingissä edelleen, ihan kuten tähänkin asti.

Uutena ominaisuutena Microsoft Advertising tuo mainostajien käytettäväksi Google Adsista tutun huutokauppatilaston, josta näkee kuinka paljon omaa mainosta näytetään valittujen avainsanojen hauissa, verrattuna kilpailijoihin samoilla avainsanoilla. Eli jatkossa mainostaja näkee myös näyttökertojen osuuden. Huutokauppatilastoista näkee myös paljon muuta tärkeää kilpailijatietoa, kuten esimerkiksi tarkkaa tilastoa siitä, kuinka usein oma mainos näkyy ennen kilpailijoiden mainoksia.

Toisena uutena ominaisuutena mainostajien käyttöön on saatu Microsoft Audience Network, joka on Microsoftin oma yleisöverkosto jolle mainontaa voi jatkossa kohdentaa. Tämä mahdollistaa siis uudelleenmarkkinoinnin sekä yleisöluokkien kohdentamisen Bingin hakukonemainonnassa. Muokattujen yleisöjen luominen sekä demograafinen kohdentaminen onnistuu nyt myös Microsoft Advertisingilla.

Mikä on Bing?

Microsoftin käyttämä Bing on maailman toiseksi eniten käytetty hakukone heti Googlen jälkeen – Bingissä tehdään maailmanlaajuisesti n. 2,5% kaikista internethauista. Koska mainostajien määrä Bingissä on huomattavasti pienempi kuin Googlessa, tarkoittaa tämä myös sitä, että mainostaminen Bingin hakukoneessa on selkeästi edullisempaa klikkaushinnoiltaan.

Tilaa blogitiedote suoraan sähköpostiisi!

Kiinnostuitko Microsoft Advertisingista ja Bing-hakukonemainonnasta? 

Elämää on myös Googlen ulkopuolella! MarkkinointiAkatemia on tuottanut menestyksekkäitä hakukampanjoita myös Bingin puolella jo lähes kymmenen vuoden ajan. Autamme sinua arvioimaan, olisiko yrityksellesi hyötyä Bingissä näkymisestä ja toteutamme kampanjan, joka lisää yrityksesi näkyvyyttä ja verkkosivustosi liikennettä. Jätä viesti ja asiantuntijamme on sinuun yhteydessä!

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

 

Ville Yrjölä

Ville ”Ykä” Yrjölä luotsaa MarkkinointiAkatemian Google-tiimiä. Perinteisen haku- ja display-mainonnan lisäksi Ykän erikoisalaa ovat YouTube-videomainonta ja videotuotanto.

Isänä ja kahden metalliyhtyeen vokalistina Ykällä riittää tekemistä myös toimiston ulkopuolella.

takaisin ylös