Voima sai uusia asiakkuuksia orgaanisen liikenteen kasvun myötä

Voima halusi vahvistaa asiantuntijamielikuvaa ja saada uusia asiakkaita

Vuoden 2017 alussa Henkilöstötalo Voima päätti panostaa voimakkaasti rekrytointipalveluiden kehittämiseen. ”Halusimme keskittyä asiantuntijamielikuvan luomiseen ja rekrytointi- ja suorahakupalvelun markkinointiin”, kertoo Voiman markkinoinnista ja viestinnästä vastaava Niklas Heinonen. ”Voima on aiemmin tunnettu lähinnä henkilöstövuokrausyrityksenä, mutta nyt tuota mielikuvaa haluttiin muuttaa. Ajatuksena oli tarjota yrityksille kaikki henkilöstöpalvelut saman katon alta.”

MarkkinointiAkatemia valikoitui markkinointikumppaniksi ennen kaikkea paikallisuutensa ja helpon lähestyttävyytensä vuoksi. ”MarkkinointiAkatemia on yksi harvoista yrityksistä, joiden tekijät esitetään kotisivuilla omalla nimellä ja naamalla. Mak ei ole kasvoton yritys”, kuvaa Niklas Heinonen. Myös yritysten samankaltaiset profiilit tekivät valinnasta helpon: sekä Voima että MarkkinointiAkatemia ovat nuorehkoja, voimakkaasti kasvavia b2b-yrityksiä. Oli luontevaa valita kumppaniksi yritys, joka on samassa kasvun vaiheessa.

Hakukoneoptimoinnilla tavoiteltiin uusia toimeksiantajia

Voiman kotisivut oli uudistettu vuoden 2017 alussa. Sivustouudistuksen jälkeen sisällön kehitykseen ja erityisesti sivuston hakukonenäkyvyyteen haluttiin panostaa edelleen. ”Harkitsimme myös hakusanamainontaa, mutta koska klikkihinnat ovat alallamme hyvin korkeita, päätimme keskittyä orgaanisen näkyvyyden kehitykseen”, kertoo Niklas Heinonen.

Aloitimme Voiman kotisivujen hakukoneoptimoinnin alkukesästä 2017. Optimoinnilla päätettiin tavoitella ennen kaikkea rekrytoinnin, suorahaun ja henkilöstövuokrauksen toimeksiantajia.

Orgaanisen liikenteen määrä kasvoi 40 prosenttia

Tammi-maaliskuussa 2018 Voiman sivustolle tuli jopa 40 enemmän orgaanista liikennettä kuin vuotta aiemmin vastaavalla ajanjaksolla. Uusien käyttäjien määrä oli kasvanut 32 prosenttia ja istuntojen määrä 37 prosenttia.

Yhteistyössä parasta Niklas Heinosen mukaan on ollut vastavuoroisuus ja selkeä yhteistyö, jonka puitteissa Voima on voinut kehittää sähköistä markkinointiaan monipuolisesti.

”Voin esitellä ilolla Voiman muulle henkilöstölle verkkosivuston kävijäseurantaa. Uskon, että optimoinnin myötä saavutetut tulokset ovat edesauttaneet sitä, että olemme saaneet uusia asiakkaita ja hyviä toimeksiantoja.”
– Niklas Heinonen

Kuinka on sinun yrityksesi orgaanisen näkyvyyden laita? Pitääkö joku huolta sivuston sisältöjen kehityksestä ja hakukonenäkyvyydestä? Ota yhteyttä, niin tarkistetaan sivustosi hakukonenäkyvyyden nykytilanne!

Lue lisää hakukoneoptimoinnista! Pyydä tarjous!

takaisin ylös