Sorcolor löysi MarkkinointiAkatemiasta luotettavan digikumppanin

Vaikka monet perinteisistä mainoskanavista ovat edelleen voimissaan, digitaalisen kentän tarjoamat tulokset ja mahdollisuudet kasvavat vuosi vuodelta merkittävämmiksi. Tämän tiedostaa myös Sorcolor Oy:n perustajaosakas ja Pirkanmaan yksikön päällikkö Miika Soronen, joka löysi MarkkinointiAkatemiasta osaavan yhteistyökumppanin hoitamaan yrityksensä sähköistä markkinointia.

Huimassa kasvukiidossa liitävä Sorcolor tekee seinien ja kattojen maalauksia yksityisille kotitalouksille ja taloyhtiöille. Yrityksen tahtotilana on näkyä potentiaalisille asiakkailleen laajasti eri kanavissa, oli kyse sitten paperisista lehtimainoksista tai verkon mainosbannereista.

”Halusimme säilyttää varsinaisen markkinoinnin ja sisällöntuotannon omissa käsissämme, mutta löytää kumppanin hoitamaan digipuolta. Lähdimme kartoittamaan eri vaihtoehtoja ja etsimään sellaista tahoa, joka on oikeasti hyvä päivittäisessä perustekemisessä. Siihen MarkkinointiAkatemia tuntui parhaalta vaihtoehdolta”, Soronen taustoittaa kumppanuuden lähtökohtia.

 

Google Ads- ja hakukoneoptimoinnin osaaminen tehnyt vaikutuksen – myös some on yllättänyt

Etenkin Google Adsin ja hakukoneoptimoinnin saralla MarkkinointiAkatemian asiantuntijuus on vakuuttanut. ”Hakukoneoptimoinnin ja Adsin kohdalla saimme mitä halusimmekin. Molemmat ovat toimineet hyvin, ja etenkin optimointipuolelle on saatu selkeä punainen lanka”, Soronen kertoo ja mainitsee orgaanisen kävijävirran ja maksetun Ads-liikenteen suhdeluvun parantuneen koko ajan. Esimerkiksi YouTube-mainosten katseluprosentti on parhaimmillaan ollut yli 70, ja kaikki Google-mainonta yhdistettynä on poikinut yli 40 prosenttia enemmän yhteydenottoja aiempaan verrattuna.

”Ainakin itselleni välittyy sellainen fiilis, että esimerkiksi tuolla optimoinnin puolella MarkkinointiAkatemian sydämen asiana on olla siinä paras. Muutenkin siellä on ymmärretty, että rahaa voi käyttää kannattavasti – aina ei ole pakko tehdä niitä 50 000 euron markkinointikamppiksia.” Omaa kieltään optimoinnin purevuudesta kertoo se, että hakukoneen kautta saapuva orgaaninen kävijävirta on kasvanut n. 100 prosenttia vuoden takaiseen ajanjaksoon vertaillessa.

Pikku hiljaa käytettävä työkaluvalikoima on kasvanut muun muassa uutiskirjeiden ja Facebook-mainonnan muodossa. Somesta asiantuntijan avustuksella saatava hinta-laatusuhde on yllättänyt Sorosen positiivisesti. ”Parasta mitä tänä vuonna on tuon perustyön lisäksi tullut eteen, on Facebook-markkinointi. Se on yllättänyt edullisuudellaan. Siihen aiotaan laittaa lisää paukkuja.”

 

Digitaaliseen markkinointiin jo puolet markkinointibudjetista

Puolen vuoden sesongin aikana kaiken vuosittaisen liikevaihtonsa tekevästä kasvuyrityksestä kun puhutaan, Soronen myöntää Sorcolorin hakevan uutta kysyntää voimakkaasti markkinoinnin keinoin.

”Meillä on iso markkinointibudjetti ja haluamme näkyä laajalti. Tänä vuonna olemme käyttäneet digipuolelle suunnilleen puolet budjetista, mutta ensi vuonna suhdeluku on vielä isompi”, Soronen paljastaa. Perinteisiäkään markkinoinnin väyliä Sorcolor ei silti ole hylkäämässä, mutta haluaa kuitenkin katsoa ajassa eteenpäin aina vuosien päähän.

”Vaikka lehtimainokset toimivat meillä edelleen ja radion kautta voi tehdä hyvää brändimarkkinointia, kyllä digipuolelle mennään enemmän ja enemmän. Eihän maailman muutosta kannata vastustaa.”

”Kyllä MarkkinointiAkatemia valikoitui kumppaniksi myös samankaltaisuuden takia. He uskaltavat työntää tekemistä rohkeasti eteenpäin.”
Miika Soronen

Kun rinnalla kulkee alan asiantuntija, on digitaalisen markkinoinnin kenttä helppo saada haltuun. Sorosen mukaan tekemiseen onkin löytynyt synergiaa. Myös yhteistyön jatkon suhteen sävelet ovat selvillä. ”Ensi vuodesta meillä on olemassa jo iso sopimus. Itse toivon pitkää yhteistyötä, jotta oppisimme tuntemaan toisiamme yhä paremmin.”

Kaipaatko apua digimarkkinoinnin suunnittelussa ja toteuttamisessa? Ota yhteyttä ja suunnitellaan sinulle sopiva ratkaisu yhdessä!

Pyydä tarjous!

takaisin ylös