MS-auto halusi digimarkkinoinnin kumppanikseen luotettavan osaajan

MS-auto on vuonna 2014 perustettu käytettyjen autojen myyjä, joka keskittyy tinkimättömästi hyvään ja laadukkaaseen palveluun. MS-autolla oli selkeä tavoite: hakusanamainonnan toteuttaminen sellaisen kumppanin kanssa, joka oikeasti tuottaa tuloksia. ”Aikaisemmat kokemukset hakusanamainonnasta edellisen yhteistyökumppanin kanssa eivät olleet mieluisia. En tiennyt, mihin markkinointiin käytetyt rahat katosivat, joten halusin valita kumppanin, jonka toiminta ja tulokset ovat läpinäkyviä”, kertoo MS-auton markkinointipäällikkö Lauri Putila.

”Meillä oli myöskin tarve uudistaa nettisivumme ja saada siellä tapahtuva liikenne kunnolla seurantaan. MarkkinointiAkatemialta pystyttiin tarjoamaan kokonaisuutta digimarkkinoinnin ratkaisuihin, millä oli suuri merkitys kumppania valitessa”, Putila kehuu.

Markkinointiin käytetyt eurot piti saada tuottamaan

MarkkinointiAkatemian tekemä hakusanamainonta onnistui hyvillä tuloksilla lokakuun ja joulukuun 2018 välillä:
Hakusanamainonnasta klikkejä tuli yhteensä 11 933 klikkausprosentin ollessa 7,25 %. Keskimääräinen klikkaushinta oli niinkin alhainen kuin 0,31 €. Googlen hakukoneessa keskimääräinen sijainti oli 2,0 ensimmäisellä sivulla.

Google Analytics puolestaan kertoo, että tuolla aikavälillä konversioita on kirjattu hakusanamainonnan kautta 421 kpl. Konversioprosentti oli 2,62 % sekä keskimääräinen konversiohinta vain 8,69 €.
Konversioiksi tässä tapauksessa määriteltiin mm. yhteystieto- ja rahoituspyyntölomakkeen lähettäminen.
(Tulokset ajalta lokakuu – joulukuu 2018.) 

MS-autolle oli selvää, että yhteistyökumppanin pitää osata asiansa, sillä heillä oli selkeitä vaatimuksia. ”Kaipasimme muutosta siihen, että kotisivujamme olisi helpompi hallinoida itse: päivittää ja luoda sisältöjä. WordPress on toiminut loistavasti uusien kotisivujemme alustana ja niiden valmistuttua olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Kaikki se, mitä uusilta kotisivuilta vaadittiin, on vähintäänkin toteutunut”, Putila kertoo ja lisää: ”Pitkässä juoksussa helppo muokattavuus on hyödyttänyt meitä todella paljon.”

Yhteistyökumppaniksi osaava ammattilainen

Putila kertoi toivovansa aiempien kokemusten myötä nykyiseltä kumppanilta selkeyttä ja tietoa siitä, mihin markkinointiin käytetyt rahat menevät sekä millaista tuottoa markkinoinnilla saadaan aikaan. ”Aika tarkkaan vertailin mahdollisia digimarkkinointikumppaneita läpi. MarkkinointiAkatemia tuntui sopivalta vaihtoehdolta, koska puhuimme heti samaa kieltä ja uskoin heidän saavuttavan haluamme tulokset. Jäi sellainen fiilis, että he tekevät oikeasti laadukasta työtä”, Putila summaa.

Merkittävin hyöty MS-autolle yhteistyöstä MarkkinointiAkatemian kanssa oli yhteydenottopyyntöjen määrän suuri kasvu. ”Onnistuneen hakusanamainonnan myötä kotisivuilla vierailee huomattavasti aiempaa enemmän kävijöitä, minkä avulla olemme kasvatteet liidien määrää.”

Kiitosta Putila antaa myös yhteyshenkilöstään MarkkinointiAkatemialla:

Ymmärrys MS-auton liiketoiminnasta on kasvanut paljon MarkkinointiAkatemian yhteyshenkilön ammattitaidon myötä. Asiakkaasta, eli minusta, pidettiin loppuun asti huolta ja soitettiin säännöllisesti, että kaikki toimii kuten kuuluukin
– Lauri Putila, MS-auto

Tilaa blogitiedote sähköpostiisi!

Laitetaanko sinunkin digimarkkinointisi kuntoon? Ota yhteyttä ja pyydä tarjous!

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

 

takaisin ylös