Rakennamme yhdessä Kouvolan Lakritsi Oy:stä elintarvikkeiden verkkokaupan edelläkävijän

Lakutehtailija uskoo elintarvikkeiden verkkokauppaan

Makeisvalmistaja Kouvolan Lakritsi Oy uskoo verkon vetovoimaan elintarvikekaupan saralla. Internetin merkitystä liiketoiminnassa ei muutenkaan voi väheksyä. ”Jos yrityksellä ei ole verkkosivuja, ei yritystä ole olemassa”, lakutehtaan toimitusjohtaja Timo Nisula toteaa.

Vaikka toistaiseksi elintarvikkeiden osuus kaikesta verkkokaupankäynnistä etenkin Suomen markkinoilla on melko pieni, Nisula näkee asian muuttuvan tulevaisuudessa. ”Uskon alan kasvavan pitkässä juoksussa. Kaupassa käymisestä on kuitenkin aina se ylimääräinen vaiva. Ehkä 20 vuoden päästä ihmiset ihmettelevät, miten kukaan jaksoi käydä hakemassa ruokaa kaupasta monta kertaa viikossa.”

Toisaalta pelkän verkkokaupan avulla päästään vain tiettyyn pisteeseen saakka. ”Verkkokauppa on hieman kuin torikauppaa. Ei kukaan huomaa tai muista sinua, ellet jatkuvasti huuda olemassaolostasi”, Nisula kuvailee. Juuri siksi MarkkinointiAkatemian tarjoamat digitaaliset mainosratkaisut houkuttelivat lakritsitehtailijaa. Tulostakin on syntynyt kasvaneiden kävijävirtojen muodossa.

Digitaalisen markkinoinnin etuna on sen mitattavuus

Kävijävirtojen kasvun ohella Nisula näkee digitaalisen markkinoinnin hyvänä puolena sen tarkan mitattavuuden. ”Jos laitat lyhtypylvääseen tai lehteen ilmoituksen, ei siitä haittaakaan ole – mutta et tiedä sen tuomaa lisäarvoa. Nettimainonnan tehoa taas pystyy mittaamaan suoraan.”

Seuraavina askeleina Kouvolan Lakritsi Oy:lle ovat yhdessä Makin kanssa toteutettavat verkkosivu- ja verkkokauppauudistukset.

Nisulan mukaan yhteistyö MarkkinointiAkatemian kanssa on ollut toimivaa. Hän sanoo Makin asiantuntijoiden hoitavan työnsä siten, ettei hänen tarvitse juurikaan puuttua asioihin. Kun markkinointi lepää osaavissa käsissä, jää enemmän aikaa keskittyä omaan ydinosaamiseen ja päivittäiseen tekemiseen.

Seuraavina askeleina Kouvolan Lakritsi Oy:lle ovat yhdessä Makin kanssa toteutettavat verkkosivu- ja verkkokauppauudistukset. Niiden jälkeen käynnistetään vielä hakukoneoptimointi orgaanisen liikenteen kasvattamiseksi. Maksettu mainonta ja optimoitu Google-löydettävyys tukevat toisiaan erinomaisesti, kun sivustolle halutaan johdattaa mahdollisimman paljon otollista asiakaskuntaa.

Verkkokaupasta merkittävä jakelukanava

Kouvolan Lakritsi Oy:n pitkän tähtäimen tavoitteena on kasvattaa verkkokaupasta merkittävän suuri myyntikanava, jonka kautta tuotteita kyetään toimittamaan tehtaalta suoraan loppuasiakkaalle mahdollisimman tuoreina ilman ylimääräisiä välikäsiä. Edelläkävijän rooli sopii Nisulan johtamalle lakritsitehtaalle. ”Meidän tuote on ideaali tähän. Siinä missä vaatteita tilataan kokeiluun ja palautetaan sitten, meille ei tule koskaan palautuksia.”

MarkkinointiAkatemia luonnollisesti tukee kumppaniaan matkalla kohti tuota määränpäätä tekemällä sitä, minkä parhaiten taitaa: toimivaa digitaalista monikanavamarkkinointia, joka saa ihmiset reagoimaan ja tuottaa aitoa, konkreettisesti mitattavissa olevaa tulosta.

Lue lisää verkkokaupoista! Pyydä tarjous!

takaisin ylös