Helsingin Design Kehys kasvatti merkittävästi näkyvyyttään hakusanamainonnan avulla

Helsingin Design Kehys kaipasi apua digitaalisessa markkinoinnissa

Helsingin Ullanlinnassa sijaitseva Design Kehys on erikoistunut yksilöllisesti ja teknisesti vaativiin kehysten valmistukseen käsityönä. Design Kehys on 80-luvulla perustettu yritys, joka on siirtynyt äidiltä tyttärelle. Design Kehys haluaa tarjota laadukasta ja yksilöllistä käsityötä asiakkailleen vaihtoehtona tehdasvalmisteisille tuotteille.

”Eräs asiakas tuli liikkeeseeni ja totesi, että yritykseni on kuin Mersu Ladojen joukossa. Hän sanoi, että yritykselläni on upeat tuotteet ja palvelu, mutta asiakkaat eivät tiedä yritykseni olemassa oloa. Ymmärsin, että sähköistä markkinointia on viimeistään nyt alettava tekemään”, kertoo Design Kehyksen yrittäjä Anna Heiskanen.

Yhteistyö MarkkinointiAkatemian kanssa alkoi joulukuussa 2017 hakusanamainonnalla. ”Minulla ei ollut osaamista digitaalisesta markkinoinnista ja kykyä tehdä esimerkiksi oikeita avainsanoja. Kaipasin siihen apua, sillä digimarkkinointi ei ole ydinosaamistani”, Heiskanen sanoo.

Design Kehys kasvatti näkyvyyttään hakusanamainonnan avulla

Design Kehys oli avannut uudet nettisivut, mutta sivut kaipasivat lisää kävijöitä. ”MarkkinointiAkatemian yhteyshenkilö ehdotti minulle hakusanamainonnan tekoa, jotta nettisivut saisivat parempaa näkyvyyttä ja ihmiset löytäisivät sivuni. Muutaman kuukauden jälkeen hakusanamainonnan tuloksena saimme paljon uusia asiakkaita”, Heiskanen iloitsee.

Viimeisen vuoden aikana MarkkinointiAkatemian tekemä hakusanamainonta on tuottanut loistavia tuloksia, sillä Googlen huutokauppatilasto – eli mainosten näyttökertojen osuus kaikista kyseisen aihealueen Google-hauista valituilla avainsanoilla – oli 80 %. Design Kehyksen mainokset ovat näkyneet siis ylivoimaisesti enemmän kuin kilpailijoiden – Design Kehyksestä seuraavaksi parhaiten näkynyt ollessa lukemaltaan 25,72 %. Myöskin mainosten keskimääräinen sijainti on ollut 1,4 ensimmäisellä hakutulossivulla.

Hakusanamainonta toimi hyvin, mutta orgaaninen näkyvyys kaipasi vielä kohennusta. Lähtötilanne oli haastava ja sivuston orgaaninen hakukonenäkyvyys oli heikko, joten MarkkinointiAkatemialta ehdottettiin kotisivujen uudistusta.  Uusien kotisivujen käyttöönoton myötä Design Kehyksen sivusto nousi Google.fi-hakukoneen orgaanisten hakutulosten ensimmäiselle sivulle useilla toimintansa kannalta olennaisilla sanoilla.

 

MarkkinointiAkatemia kumppanina

”Palvelualttius, ystävällisyys ja helppous kuvaavat varmasti parhaiten yhteistyötä MarkkinointiAkatemian kanssa. Jokainen asiantuntija MarkkinointiAkatemialta kenen kanssa olen asioinut, on vilpittömästi halunnut auttaa minua ja kaikki ovat olleet ystävällisiä”, Heiskanen sanoo ja lisää iloitsevansa erityisesti myös siitä, että tulokset ja analytiikka tulkitaan hänelle valmiiksi, jolloin hänelle jää enemmän aikaa omien työtehtäviensä tekemiseen.

”Saan jatkuvasti yhteydenottoja muilta digimarkkinointitoimistoilta, mutta olen sanonut heille, että juuri nyt olen parhaimmissa ja osaavimmissa käsissä MarkkinointiAkatemialla!”
– Anna Heiskanen

Kaipaisitko apua digimarkkinoinnissa, muttet oikein tiedä mistä aloittaa? Ota yhteyttä, niin asiantuntijamme suunnittelevat puolestasi juuri sinulle parhaimman ratkaisun!

Varaa aika ilmaiseen digimarkkinoinnin konsultaatioon!

 

takaisin ylös