Google Ads toi 75 % enemmän myyntiä OnniBus.comille MarkkinointiAkatemian yhteistyön ansiosta

MarkkinointiAkatemia aloitti yhteistyön suomalaisen kaukoliikenteen bussiyhtiön OnniBus.comin kanssa vuoden 2019 alussa ja tuloksia alkoikin syntymään nopeasti. Yhteistyö startattiin Googlen hakusanamainonnalla ja myöhemmin markkinoinnin palettiin lisättiin myös YouTube-, Display-, Facebook- ja Instagram-mainontaa.

”Halusimme säilyttää varsinaisen markkinoinnin ja sisällöntuotannon omissa käsissämme, mutta tärkeää oli löytää vahva kumppani hoitamaan digipuolta. Markkinoinnin jatkuvan muutoksen keskellä kohtaamme päivittäin uusia haasteita. Meillä ei yksinkertaisesti riittänyt resursseja kustannustehokkaaseen hakukonemainontaan, jolloin kanavan ulkoistaminen tuntui kannattavimmalta ratkaisulta. Suositusten kautta päädyttiin MarkkinointiAkatemian kumppaniksi”, kertoo OnniBus.comin markkinointipäällikkö Linda Reinikka.

”Yhteistyö MarkkinointiAkatemian kanssa on ollut sujuvaa ja ammattimaista. MarkkinointiAkatemian toimenpiteiden ansiosta hakukonemainonnan kustannustehokkuus ja tulokset ovat parantuneet huomattavasti yhteistyön aikana. Yhteistyön aikana myös turhat mainosnäytöt ovat vähentyneet ja mainonnan kautta tullut konversioprosentti noussut”, Reinikka kertoo.

”Googlen palvelut ja mainostyökalut muuttuvat nopealla syklillä, mutta MarkkinointiAkatemialla on osaaminen ja asiantuntemus ajan tasalla. MarkkinointiAkatemialla otetaan aina koppi töistä ja joustetaan tarpeen vaatiessa projektien aikataulujen kanssa. Meillä tulee paljon kampanjoita, jotka pitää saada heti käynnistymään, ja koskaan en ole saanut vastausta, että ei onnistu”, Reinikka kuvailee.

 

Ensimmäisen kvartaalin aikana saatiin 75 % enemmän myyntiä Google Adsin kautta

”Yhteistyömme käynnistyi vuoden 2019 alussa ja tuloksia alkoi syntymään nopeasti. Google-kanavasta maksetun hakusanamainonnan avulla aikaansaatu myynti kasvoi ensimmäisen kolmen kuukauden aikana 75 prosenttia!”, iloitsee Reinikka.

”MarkkinointiAkatemian osaaminen Google-mainonnassa on ollut vaikuttavaa ja arvostamme paljon heidän asiantuntemustaan. Meille oli tärkeää löytää asiantuntijakumppani, jonka kanssa voidaan lähteä yhteistyössä kehittämään digitaalista asiakashankintaa ja tuomaan verkkokauppaan lisää asiakkaita”, Reinikka kertoo.

Vuoden 2019 viimeisessä kvartaalissa Google Adsin kautta tullut mainostuotto oli 38-kertainen (ROAS 3825 %) ja Facebook- ja Instagram-mainonnan mainostuotto oli 5,5-kertainen (ROAS 550 %).

Nyt meillä on kumppani, joka on aina tavoitettavissa ja pystyy nopeasti reagoimaan muutostoiveisiin

Yhteistyön myötä molemminpuolinen ymmärrys alasta on kasvanut. ”Olemme saaneet paljon syventävää tietoa digitaalisesta markkinoinnista, minkä avulla voimme kehittää oman verkkokauppamme liiketoimintaa”, Reinikka kertoo.

MarkkinointiAkatemia on meille tärkeä kumppani, jonka kanssa yhteistyö on laajentunut koskemaan useita mainoskanavia ja olemme toteuttaneet yhdessä myös erilaisia markkinointikampanjoita. Koemme, että teillä on oikeasti asiantuntijuutta ja tiedätte, miten saavutetaan parhaat mahdolliset tulokset”, Reinikka tiivistää yhteistyön fiilikset.

OnniBus.com Oy on suomalainen kaukoliikenteen bussiyhtiö, joka tarjoaa nopean, edullisen ja luotettavan liikkumistavan kaupunkien välille. OnniBus.com on osa Koiviston Auto -konsernia, joka on Suomen suurin bussialan toimija. OnniBus.com palvelee matkaajia kahdella erilaisella tuotteella: OnniBus.com ja OnniBus FLEX.

Kun haluat vaihtaa ajatuksia markkinoinnista, jätä viesti meille ja pohditaan markkinoinnin koukeroita yhdessä!

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.

takaisin ylös