Ajansäästöä ja helpompaa markkinointia Evesa-taloille

Lähtötilanne: Itse tehdyt kotisivut eivät houkutelleet asiakkaita

Evesa-talot (Evesa Oy) on valmistaloja toteuttava yritys, joka teki 11,1 miljoonan euron liikevaihdon vuonna 2016. MarkkinointiAkatemian ja Evesa-talojen yhteistyö alkoi vuonna 2015 kotisivujen uudistamisella. Tuolloin Evesa-taloilla oli suppeat kotisivut, joilla ei kerrottu juuri muuta kuin yrityksen yhteystiedot. ”Vanhat sivut olivat meidän itse tekemämme, eikä meillä riittänyt osaamista tai aikaa niiden kehittämiseen”, kertoo Evesa-talojen toimitusjohtaja Teemu Ijäs. Kotisivujen uudistamisen tavoitteena oli saada sivuston kautta enemmän yhteydenottoja ja kauppaa.

Toimenpiteet: Liikennettä uusille kotisivuille mainonnalla ja hakukoneoptimoinnilla

Suunnittelimme ja toteutimme Evesa-taloille uudet kotisivut, jotka julkaistiin vuonna 2015. Sivuston kehitys jatkui kotisivujen julkaisun jälkeen: toteutimme sivustolle myöhemmin asiakaspalveluchatin ja intranetin.

Vuonna 2016 otimme haltuun Evesa-talojen hakusanamainonnan, jota Evesan väki oli aiemmin tehnyt itse. Myöhemmin yhteistyö laajeni YouTube-mainontaan, display-mainontaan ja hakukoneoptimointiin. Optimoinnille ja hakusanamainonnalle asetti haasteita se, että valmistaloihin liittyvät avainsanat ovat erittäin kilpailtuja sekä hakusanamainonnassa että orgaanisissa hakutuloksissa.

Tulokset: Enemmän yhteydenottoja ja myyntiä

Teemu Ijäs on ollut hyvin tyytyväinen Evesa-talojen nykyisiin kotisivuihin: ”Sivusto ajaa hyvin asiansa, yhteydenottoja ja kauppaa tulee!”

Yhteydenotot ovat lisääntyneet entisestään sen jälkeen, kun yhteistyötä laajennettiin mainontaan ja optimointiin. Hakusanamainonnan klikkausprosentti on noussut 1,6 prosentista 7,6 prosenttiin, ja keskimääräinen klikkaushinta on laskenut 30 prosenttia. Hakusanamainonnan kautta tulleiden yhteydenottojen määrä on kasvanut huomattavasti.

Vaikka kilpailu on valmistaloihin liittyvillä avainsanoilla kovaa, on Evesa-talojen sivusto noussut optimoinnin myötä hakutulosten ensimmäiselle sivulle orgaanisissa hakutuloksissa useilla keskeisillä avainsanoilla. Orgaanisen liikenteen yhteydenottojen määrä on kolminkertaistunut optimoinnin aloittamisen jälkeen.

Suurin Evesa-talojen saama hyöty on ollut markkinoinnin ja kotisivujen kehityksen yleinen helppous. ”Enää meidän ei tarvitse tehdä nettimarkkinoinnin eteen käytännössä mitään. Riittää, että lähetämme Makin porukalle sähköpostia – homma hoituu sillä”, kertoo Teemu Ijäs.

MarkkinointiAkatemian vahvuus on se, että asiat tehdään meille oikeasti helpoiksi. Suosittelen MarkkinointiAkatemiaa ilman muuta myös muille!

– Teemu Ijäs, toimitusjohtaja

Haluatko sinäkin keskittyä arjessasi yrityksen ydintoimintaan kotisivujen kehityksen ja hakumainonnan sijaan? Ota yhteyttä, niin suunnitellaan yhdessä, kuinka yrityksesi saa lisää kauppaa vähemmällä vaivalla!

Lue lisää kotisivuistamme! Pyydä tarjous!

takaisin ylös