Ländärin myötä Europcarin vuokra-autojen tarjoukset myyvät nopeasti loppuun

Lähtötilanne: Autojen vuokraamista pidetään kalliina ja hankalana

Europcar on ympäri Eurooppaa toimiva autojen vuokrauspalvelu. Yrityksen haasteena markkinoinnissa oli se, että auton vuokraamista pidetään usein kalliina. Tätä mielikuvaa haluttiin muuttaa. ”Lisäksi halusimme vahvistaa kuluttajissa ajatusta siitä, että auton vuokraaminen on vaivatonta”, kertoo Europcarin asiakaspäällikkö Katri Hakala.

Europcar oli tehnyt tässä vaiheessa jo jonkin aikaa yhteistyötä MarkkinointiAkatemian kanssa Google-mainonnan merkeissä. Pohdimme yhdessä, kuinka hintamielikuvaa voitaisiin lähteä muuttamaan. Näin syntyi ajatus vuokra-autojen hintatarjouksia markkinoivasta ländäristä, jonka avulla voidaan murtaa hintaan mielikuvia ja viestiä auton vuokraamisen helppoudesta.

Toimenpiteet: Tiistain tyrmäävät tarjoukset -ländärillä markkinoidaan edullisia vuokra-autoja

Toteutimme Europcarille Tiistain tyrmäävät tarjoukset -ländärin, jolla julkaistaan viikoittain vaihtuva autojen vuokratarjous. Ländäristä tehtiin mobiiliresponsiivinen.

Ländärin valmistumisen jälkeen olemme päivittäneet sille uusia tarjouksia säännöllisin väliajoin. Liikennettä ländärille ohjataan Europcarin Facebook-sivulta, jolle onkin ilmeisesti tullut lisää tykkääjiä ländäritarjousten vuoksi.

Tulos: Hintatarjoukset myyvät nykyään nopeasti loppuun

Ländärin avulla on tavoitettu tehokkaasti myös sellaisia kuluttajia, jotka mieltävät auton vuokrauksen hintavaksi ja vaikeaksi. Samalla tuotiin esiin Europcarin kaluston monipuolisuutta: ländärillä tarjottiin vuokralle esimerkiksi pakettiautoja ja ylellisiä henkilöautoja.

Usein autoa vuokrataan harkitusti ja tarpeeseen. Ländärillä kuluttajia kannustettiin myös spontaaniin matkailuun ja äkkilähtöihin: kun edullinen auto on kerrankin saatavilla, voi vuokraaja toteuttaa nopealla aikataululla matkahaaveensa.

”Osa kuluttajista seuraa aktiivisesti ländärillä julkaistavia tarjouksia, ja nykyään tarjousautot vuokrataan yleensä hyvin nopeasti loppuun”, kertoo Katri Hakala. ”Ländäri on toiminut kaikkiaan hyvin, ja olen erittäin tyytyväinen yhteistyöhön MarkkinointiAkatemian kanssa!”

Lue lisää kampanjasivuistamme! Pyydä tarjous!

takaisin ylös