Blockfest-tapahtuman YouTube-mainonnalla saavutettiin loistavia tuloksia

Blockfest halusi luotettavan yhteistyökumppanin hoitamaan digitaalista markkinointia

Pohjoismaiden suurin hiphop-festivaali Blockfest ryhtyi talvella 2018 yhteistyöhön MarkkinointiAkatemian kanssa tavoitteenaan luottaa tapahtuman digitaalinen markkinointi osaaviin käsiin. Tapahtuma myytiin kesällä 2018 loppuun ennätysajassa, yli kuukausi ennen tapahtumaa. Kävijöitä Blockfest keräsi 75 000.

Aikaisemmin sähköistä markkinointia oli tehty vähän siellä ja täällä, eikä oikeastaan tiedetty, mihin markkinointiin käytetyt rahat todellisuudessa hupenivat. ”Halusimme luotettavan ja selkeän sähköistä markkinointia hoitavan kumppanin, johon voimme varmasti luottaa”, kertoo tapahtuman tuottaja Hans Koivu.

MarkkinointiAkatemian asiantuntija Toni Porkka auttoi ja ideoi yhdessä Blockfestien kanssa monipuolisen kattauksen YouTube-, display- ja hakusanamainontaa.

Kuva: Riikka Vaahtera

YouTube-mainonnalla tavoitettiin oikea kohdeyleisö

MarkkinointiAkatemian videomainonnan asiantuntija ehdotti YouTube-mainonnan käyttöä, sillä sen avulla tavoitetaan tehokkaasti oikea kohdeyleisö. Yli 830 000 katsojaa keränneen videon näyttökerroista lähes puolet katsottiin loppuun asti, joka on todella hieno tulos YouTube-videomainonnassa.

Kuvamainokset olivat graafisesti näyttäviä ja informatiivisia ja ne keräsivät lyhyessä ajassa paljon näyttökertoja. ”Uudelleenmarkkinointia display-verkostossa ei aikaisemmin ollut tehty, joten sen positiiviset tulokset eli näyttökerrat verrattuna klikkihintaan, sykähdyttivät kyllä meitä kaikkia”, kertoo Koivu.

Hakusanamainonta puolestaan onnistui mainiosti, sillä mainokset näkyivät Googlen hakutuloksissa heti ykkössivulla joko ensimmäisellä tai toisella sijalla.

”Opimme itsekin paljon uutta digitaalisesta markkinoinnista ja erityisesti analytiikan seuraamisesta”, Koivu kehuu.

Blockfest keräsi elokuussa 2018 Ratinaan 75 000 juhlijaa. Kuva: Petri Antila

Yhteistyö on ollut helppoa ja vaivatonta

Blockfest valitsi MarkkinointiAkatemian yhteistyökumppaniksi suositusten kautta. ”Tapahtuma-alalla artistijulkaisut määrittävät aikataulua, joten markkinoinnin suhteen on pystyttävä reagoimaan heti. MarkkinointiAkatemialla tämä ei kuitenkaan ollut ongelma, vaan mainokset saatiin pyörimään nopeasti”, Koivu sanoo.

Yhteistyökumppania valitessa Blockfest halusi sellaisen kumppanin, joka varmasti tuottaa tuloksia. Tavoitteena oli, että heidän ei tarvitse stressata markkinointikampanjoiden toteutumisesta ja onnistumisesta.

”Luotimme MarkkinointiAkatemiaan täysin ja yhteistyö onkin ollut helppoa ja vaivatonta”
– Hans Koivu

Kuva: Antti Närhi

Kaipaatko apua yrityksesi digitaalisessa markkinoinnissa? Sinun ei tarvitse tietää, mikä olisi yrityksesi kannalta paras markkinointimuoto, me kerromme sen kyllä. Ota yhteyttä ja suunnitellaan yhdessä!

Lue lisää YouTube-mainonnasta! Pyydä tarjous!

takaisin ylös